Η υγεία στο πιάτο του παιδιού σας!

Νοεμβρίου 28, 2014

Ένα από τα πιο αποτελεσματικά φάρμακα για τις ασθένειες που απασχολούν πιο συχνά τα παιδιά βρίσκεται στο πιάτο τους. Αρκεί να επιλέξετε σωστά το μενού της ημέρας.

Όταν βλέπετε το παιδί σας να βήχει, να ανεβάζει πυρετό και να νιώθει άρρωστο, η πρώτη σκέψη που κάνετε είναι πώς μπορείτε να το βοηθήσετε να αισθανθεί καλύτερα. Μήπως να του δίνατε λίγη σοκολάτα; Ή εκείνα τα πατατάκια που σας ζητάει εδώ και εβδομάδες, αλλά αρνείστε επίμονα να του επιτρέψετε να φάει; Αυτή η πρωτοβουλία πολλών γονιών να καλοπιάσουν το παιδί που ταλαιπωρείται από κάποια ασθένεια με ένα διατροφικό χατίρι είναι εντελώς λανθασμένη. Με τον τρόπο αυτό στερούν από τον οργανισμό του ένα από τα πιο πολύτιμα «όπλα» που διαθέτει στην καταπολέμηση των ιώσεων και στην τόνωση του ανοσοποιητικού του: τη σωστή διατροφή. Είναι γεγονός ότι μπορείτε να προλάβετε ή να αντιμετωπίσετε τις ασθένειες που ταλαιπωρούν τα παιδιά απλώς φροντίζοντας το πιάτο τους. Χωρίς, λοιπόν, να αγνοήσετε τις συμβουλές ή τη φαρμακευτική αγωγή που συνέστησε ο παιδίατρος, δώστε μια επιπλέον ώθηση στον οργανισμό του και βοηθήστε το παιδί να ξαναμπεί γρήγορα στους φυσιολογικούς του ρυθμούς, ποντάροντας στα τρόφιμα που κάνουν καλό σε κάθε περίπτωση.

Εάν έχει αναιμία

Πώς θα το καταλάβετε: Το δέρμα του είναι χλωμό, τα μάτια του έχουν μαύρους κύκλους και ανασαίνει γρήγορα. Η αναιμία οφείλεται σε μείωση του αριθμού των ερυθρών αιμοσφαιρίων στο αίμα. Εμπλουτίζοντας το διαιτολόγιό του με τροφές πλούσιες σε σίδηρο θα βοηθήσετε τις «αποθήκες» του οργανισμού του να ξαναγεμίσουν.

Τι θα φάμε σήμερα;

- Κρύα σούπα από παντζάρια. Ιδανική για τις ζεστές μέρες, είναι ιδιαίτερα πλούσια σε σίδηρο, το συστατικό που έχει ανάγκη ο οργανισμός όταν πάσχει από αναιμία. Βράζετε τα παντζάρια, τα πολτοποιείτε στο μπλέντερ ή στο μύλο λαχανικών και προσθέτετε λίγο ξίδι. Αφήνετε τη σούπα στο ψυγείο για 12 ώρες και πριν σερβίρετε προσθέτετε λίγη κρέμα γάλακτος.

- Φακές. Ξέρουμε όλοι ότι έχουν σίδηρο, είναι όμως ταυτόχρονα πλούσιες σε πρωτεΐνες, βιταμίνες του συμπλέγματος Β, αλλά και σε φυτικές ίνες, απαραίτητες στον «πεσμένο» οργανισμό.

- Ξερά βερίκοκα (πολύ πλούσια σε σίδηρο) ή φρέσκες φράουλες, οι οποίες βοηθάνε στην αντιμετώπιση του αισθήματος κόπωσης.

Extra tip: Για να απορροφήσει ο οργανισμός του παιδιού το σίδηρο που περιέχεται στα διάφορα τρόφιμα, συνοδέψτε τα με άλλες τροφές πλούσιες σε βιταμίνη C, όπως πορτοκάλια, ακτινίδια, ντομάτες, λαχανάκια Βρυξελών, πιπεριές πράσινες και κόκκινες.

Εάν έχει ατοπική δερματίτιδα

Πώς θα το καταλάβετε: Στην αρχή παρουσιάζονται κάποιες κοκκινίλες στο πρόσωπο, στα μπράτσα, στις γάμπες και στην πλάτη του. Στα σημεία αυτά το παιδί νιώθει φαγούρα, ενώ σταδιακά το δέρμα του ξεραίνεται και δεν μπορεί να αντισταθεί στην «εισβολή» αλλεργιογόνων στοιχείων, όπως είναι η γύρη ή τα ακάρεα.

Τι θα φάμε σήμερα;

- Καρότα, που καθαρίζουν το συκώτι και το αίμα. Προσθέστε τα τριμμένα στη σαλάτα ή φτιάξτε χυμό ρίχνοντας στον αποχυμωτή δύο καρότα, ένα μήλο κι ένα παντζάρι.

- Σολομό, γιατί είναι πλούσιος σε λιπαρά Ω3 και έχει την ικανότητα να εξισορροπεί τα επίπεδα των λευκών αιμοσφαιρίων. Ψήστε ένα φιλέτο στο γκριλ και σερβίρετέ το με σαλάτα ή με ζυμαρικά.

- Από φρούτα, επιλέξτε την παπάγια, που είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικά και καροτίνη, ενώ διαθέτει και καταπραϋντικές ιδιότητες.

Extra tip: Αποφύγετε τις τροφές που μπορεί να προκαλέσουν αλλεργία επιδεινώνοντας την κατάσταση, όπως οι ξηροί καρποί, τα αυγά, τα μπαχαρικά, το χοιρινό κρέας κ.λπ.

Εάν έχει ρινίτιδα

Πώς θα το καταλάβετε: Η ρινίτιδα είναι μια λοίμωξη που προσβάλλει τη μύτη, ενώ συχνά επεκτείνεται και στο φάρυγγα (τότε μιλάμε για ρινοφαρυγγίτιδα). Χαρακτηριστικά συμπτώματά της είναι το διαρκές «μπούκωμα» της μύτης, το συνάχι αλλά και ο πονοκέφαλος ή, μερικές φορές, ο πυρετός.

Τι θα φάμε σήμερα;

- Πολλά φρούτα και λαχανικά, αντί για γαλακτοκομικά, που καλό είναι να περιοριστούν.

- Γαρίδες. Συμβάλλουν στην καταπολέμηση του συναχιού χάρη στον ψευδάργυρο και στο σελήνιο που περιέχουν. Επίσης, είναι πλούσιες σε βιταμίνη Β12, ασβέστιο και Ω3.

- Εσπεριδοειδή. Προτιμήστε τα πορτοκάλια και τα γκρέιπφρουτ, που είναι πλούσια σε βιταμίνη C, φυτικές ίνες και υδατάνθρακες.

Extra tip: Φροντίστε το παιδί να λαμβάνει παράλληλα πολλά υγρά (νερό, χυμούς φρούτων, αφεψήματα κ.λπ.), ιδιαίτερα εάν έχει πυρετό, για να αποφύγετε την αφυδάτωση.

Εάν έχει βρογχίτιδα

Πώς θα το καταλάβετε: Είναι αρκετά εύκολο να διαπιστώσετε ότι το παιδί πάσχει από φλεγμονή των βρόγχων, γιατί πάντα συνοδεύεται από έντονο βήχα. Πολλές φορές η βρογχίτιδα προκαλείται μετά από ρινίτιδα ή ρινοφαρυγγίτιδα που δεν θεραπεύτηκε έγκαιρα.

Τι θα φάμε σήμερα;

- Τροφές πλούσιες σε βήτα-καροτίνη και βιταμίνη C, που διευκολύνουν την αναπνοή, όπως γλυκοπατάτες.

- Κρεμμύδι, που περιέχει κερκετίνη, η οποία έχει αντιφλεγμονώδεις, αντιμικροβιακές και αντισηπτικές ιδιότητες.

Extra tip: Ετοιμάστε του ένα αφέψημα με τσάι και θυμάρι που βοηθά στο να υγροποιηθούν οι βλεννώδεις εκκρίσεις.

Εάν έχει δυσκοιλιότητα

Πώς θα το καταλάβετε: Δεν επισκέπτεται την τουαλέτα κάθε μέρα και, όταν το κάνει, δυσκολεύεται και πονάει.

Τι θα φάμε σήμερα;

- Πριν φάει οτιδήποτε άλλο το πρωί, δώστε του να πιει ένα χυμό πορτοκάλι όπου έχετε προσθέσει τρεις κουταλιές ελαιόλαδο και έξι κουταλιές χυμό λεμονιού.

- Σαλάτα με άγρια χόρτα (κατά προτίμηση ραδίκια), πλούσια σε σίδηρο και βιταμίνες, που διευκολύνουν την πέψη και τη λειτουργία του εντέρου.

- Ψωμί από σίκαλη, γιατί περιέχει ασβέστιο, σίδηρο και φυτικές ίνες.

- Ψητή πατάτα, που αποτοξινώνει το συκώτι και βοηθά τόσο στη διάρροια όσο και στη δυσκοιλιότητα.

Extra tip: Φροντίστε να πίνει τουλάχιστον ενάμισι λίτρο νερό την ημέρα.

Εάν έχει γαστρεντερίτιδα

Πώς θα το καταλάβετε: Έχει διάρροια (περισσότερες από τέσσερις υδαρείς κενώσεις την ημέρα), εμετούς, πυρετό και πόνο στην κοιλιά.

Τι θα φάμε σήμερα

- Αφέψημα μύρτιλλου με αντιβακτηριδιακές ιδιότητες. Ρίξτε δυο κουταλιές της σούπας αποξηραμένα φύλλα μύρτιλλου σε ένα φλιτζάνι νερό και αφήστε τα να βράσουν. Προσθέστε λίγο μέλι για να έχει πιο γλυκιά γεύση.

- Γιαούρτι. Τα ένζυμα που περιέχει βοηθούν στην αποκατάσταση της φυσιολογικής χλωρίδας του εντέρου.

Εάν έχει αμυγδαλίτιδα

Πώς θα το καταλάβετε: Πρόκειται για λοίμωξη των αμυγδαλών και του φάρυγγα. Το παιδί νιώθει έντονο πόνο στο λαιμό, ιδιαίτερα όταν καταπίνει. Σε ποσοστό 90% των περιπτώσεων είναι ιογενής, γι’ αυτό και δεν χρειάζεται το παιδί να πάρει αντιβίωση.

Τι θα φάμε σήμερα;

- Κατά προτίμηση υγρές τροφές, γιατί η κατάποση οποιουδήποτε στερεού είναι επώδυνη. Ετοιμάστε του μια χορτόσουπα ή πουρέ λαχανικών και φροντίστε να μην τα φάει όσο είναι ακόμα καυτά.

- Ένα γιατροσόφι πολύ αποτελεσματικό στον πονόλαιμο είναι το σιρόπι σύκου. Το φτιάχνετε βράζοντας έξι ξερά σύκα με δύο φλιτζάνια νερό μέχρι το σιρόπι να δέσει. Αφήστε το να κρυώσει και δώστε δυο-τρεις κουταλιές στο παιδί, δύο φορές την ημέρα.

- Τα παγωτά μπορούν να καταναλώνονται, γιατί καταπραΰνουν τον πόνο, αρκεί οι ποσότητες να είναι λογικές.

Extra tip: Εάν θέλετε να του δώσετε κάτι παγωμένο για να ανακουφιστεί από τον πόνο αλλά δεν έχετε παγωτό, δώστε του να πιπιλίσει για λίγο ένα παγάκι.

Χρήσιμες συμβουλές για… κάθε νόσο

- Το πρωινό είναι εξαιρετικά σημαντικό γεύμα. Πόσο μάλλον όταν ο οργανισμός έχει ανάγκη από λίγη έξτρα τόνωση. Φροντίστε να είναι πλούσιο σε υδατάνθρακες (ψωμί, δημητριακά κ.λπ.), πρωτεΐνες, φυτικές ίνες (φρούτα) και πολυακόρεστα λιπαρά.

- Εάν η ασθένεια έχει δημιουργήσει εκνευρισμό στο παιδί και δυσκολεύεται να κοιμηθεί, συνοδέψτε τα γεύματά του με τρόφιμα που έχουν χαλαρωτικές ιδιότητες, όπως πατάτα, μαρούλι και λάχανο. Μετά το βραδινό, μπορείτε επίσης να του δώσετε ένα ρόφημα με βάση το χαμομήλι, τα άνθη πορτοκαλιάς ή το τίλιο ή ένα ποτήρι ζεστό γάλα με μέλι. Θα το βοηθήσει να κοιμηθεί πιο εύκολα.

Πηγή:in.gr

Κλείστε μία συνεδρία nutritional & anti-aging coaching και μάθετε πώς μπορείτε να κάνετε  υγιεινές  διατροφικές επιλογές   με ασφαλή και υγιή τρόπο.  Επικοινωνήστεεδώ.

 

About Author



Ποια είναι η δική σου ερώτηση / σχόλιο;

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν κοινοποιείται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Επιτρέπονται τα εξής στοιχεία και ιδιότητες HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Newsletter

"Ο δρόμος για να ανακαλύψεις τον καλύτερο σου εαυτό"

InspireYourLife.gr_Οδηγός Ευζήν

Βρείτε μας στο Facebook.

X Αν θέλετε κάντε Like στη σελίδα μας στο Facebook