Ο χειμώνας έχει φύγει αλλά το άγχος είναι ακόμη εδώ; Επέλεξε σωστές τροφές και αποχαιρέτα το στρες!

Ιουλίου 01, 2013

 

inspire_antistress_food

Γράφει
 η Ειρήνη Γάλλου, BSc Nutrition and Health Science

Το στρες δυστυχώς είναι πλέον μέρος της καθημερινότητας μας όλες τις εποχές. Μπορούμε ωστόσο να επιλέξουμε κάποιες τροφές που μειώνουν τα επίπεδά του στον οργανισμό μας και ανεβάζουν τη διάθεση. Έχει αποδειχτεί ότι οι επεξεργασμένες τροφές και αυτές που περιέχουν συντηρητικά, τεχνητά γλυκαντικά και χρωστικές δημιουργούν υψηλοτέρα επίπεδα στρες στον οργανισμό. Αυτό συμβαίνει επειδή δεν έχουν τις απαραίτητες βιταμίνες και ιχνοστοιχεία ώστε να λειτουργήσει σωστά το σώμα μας. Καλό είναι να προτιμούμε τρόφιμα πλούσια σε βιταμίνη C, βιταμίνες του συμπλέγματος Β, μαγνήσιο, ψευδάργυρο, σίδηρο, ω-λιπαρά οξέα και φυτικές ίνες.

Οι τροφές που συνιστώνται είναι:

* Δημητριακά ολικής αλέσεως

Τα δημητριακά ολικής αλέσεως είναι σύνθετοι υδατάνθρακες, οι όποιοι βοηθούν να μένει το σάκχαρο του αίματος σε σταθερά επίπεδα. Επίσης είναι εμπλουτισμένα με φολικο οξύ και βιταμίνες του συμπλέγματος Β οι οποίες βοηθούν στην ελάττωση του στρες.

* Χαμομήλι

Το χαμομήλι συμβάλλει στην αντιμετώπιση του άγχους και μας βοηθά να χαλαρώσουμε και να κοιμηθούμε.

* Ωμέγα- λιπαρά οξέα

Τα ιχθυέλαια βοηθούν στην αντιμετώπιση του εγκεφαλικού στρες.

* Κρασί

Το κόκκινο κρασί σε μικρές ποσότητες (ένα ποτηράκι την ημέρα) χαλαρώνει και ηρεμεί.

* Αμύγδαλα

Τα αμύγδαλα μας δίνουν ενεργεία λόγω του μαγνησίου που περιέχουν. Το μαγνήσιο βοηθά τους υδατάνθρακες, τα λίπη και τις πρωτεΐνες να μετατραπούν σε ενέργεια.

* Καρύδια

Τα καρύδια είναι πλούσια σε ωμέγα λιπαρά οξέα, τα οποία βοηθούν στην βελτίωση της διάθεσης.

* Αβοκάντο

Τα μονοακόρεστα λιπαρά του περιέχει το αβοκάντο βοηθούν στην απελευθέρωση σεροτονίνης από τον εγκέφαλο.

* Φρέσκα φρούτα

Τα φρούτα περιέχουν πολλές βιταμίνες οι οποίες βοηθούν στην έκκριση της κορτιζόλης. Η κορτιζόλη, με τις πολυποίκιλες δράσεις της, βοηθά τον οργανισμό να ανταπεξέρχεται στις μακροχρόνιες καταστάσεις στρες. Περισσότερο αντιοξειδωτικά είναι τα φρούτα που περιέχουν βιταμίνη C, επειδή η βιταμίνη αυτή καταπολεμά τις ελεύθερες ρίζες οι οποίες απελευθερώνονται όταν είμαστε στρεσαρισμένοι .

* Σπανάκι

* Το σπανάκι είναι πλούσιο σε φολικό οξύ το οποίο ρυθμίζει την παραγωγή σεροτονίνης στον εγκέφαλο.

* Σπαράγγια

Τα σπαράγγια περιέχουν φολικό οξύ το οποίο σταθεροποιεί τη διάθεση.

* Ανανάς

Ο ανανάς είναι ένα φρούτο που δίνει άμεση ενέργεια και βελτιώνει τη διάθεση μας.

* Βατόμουρα

Τα βατόμουρα είναι πλούσια σε βιταμίνη C και φυτικές ίνες καθώς και αντιοξειδωτικά. Είναι ο τέλειος συνδυασμός σε φρούτο για την αντιμετώπιση του στρες.

* Μαύρη σοκολάτα

Η μαύρη σοκολάτα σε μικρές ποσότητες μειώνει τα επίπεδα των ορμονών που δημιουργούν στρες. Επίσης ανεβάζει τα επίπεδα σεροτονίνης στον εγκέφαλο (κάτι το όποιο γίνεται επίσης με τη γυμναστική).

Όλα τα παραπάνω σε συνδυασμό με μια ισορροπημένη διατροφή, πολύ νερό, ήπια άσκηση και αρκετή ξεκούραση θα μειώσουν το στρες από τον οργανισμό μας και θα βελτιώσουν την ποιότητα της ζωής μας.



Ποια είναι η δική σου ερώτηση / σχόλιο;

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν κοινοποιείται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Επιτρέπονται τα εξής στοιχεία και ιδιότητες HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Sign up for Inspire Your Life

"Ο δρόμος για να ανακαλύψεις τον καλύτερο σου εαυτό"

* = required field

Shop Now