Ποια είναι η θρεπτική αξία που έχουν τα σύκα;

Οκτωβρίου 30, 2014

Το καλοκαίρι τελείωσε και επισήμως, ωστόσο αυτό δε σημαίνει πως δεν μπορούμε να γευτούμε για λίγο καιρό ακόμη τους δροσερούς και νόστιμους καρπούς του. Τα σύκα ανήκουν στα φρούτα που μπορούμε να απολαύσουμε κατά το τέλος του καλοκαιριού και αξίζει να δούμε ποια είναι η θρεπτική τους αξία και τι προσφέρει στον οργανισμό και στην υγεία μας η κατανάλωσή τους.

Τα σύκα είναι νόστιμα φρούτα που ευδοκιμούν σε εύκρατο κλίμα και χρειάζονται πολύ ήλιο για να παράγουν τους εύγευστους καρπούς τους. Οι φρέσκοι καρποί τους είναι διαθέσιμοι στο τέλος του καλοκαιριού, ωστόσο μπορεί κανείς να γευτεί τα σύκα αποξηραμένα καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους.

Μάλιστα, η τεράστια θρεπτική αξία των σύκων δεν έγινε σήμερα γνωστή, αλλά ήδη στην Αρχαία Ελλάδα ήξεραν για τις ευεργετικές τους ιδιότητες, καθώς στους Ολυμπιακούς Αγώνες οι αθλητές συνήθιζαν να καταναλώνουν σύκα για να ενδυναμώσουν τον οργανισμό τους. Τα σύκα αποτελούν μια πρώτης τάξεως πηγή ασβεστίου, γεγονός που σημαίνει ότι θωρακίζεται η υγεία των οστών και δυναμώνει το σώμα.

Σημαντική είναι και η περιεκτικότητά του σύκου σε φυτικές ίνες, καθώς βοηθά στην καλύτερη λειτουργία του πεπτικού και γαστρεντερικού συστήματος, περιορίζοντας το πρόβλημα της δυσκοιλιότητας. Κάποιοι επιστήμονες υποστηρίζουν ότι η τακτική κατανάλωση σύκου μειώνει τις πιθανότητες να νοσήσει κάποιος από καρκίνο του μαστού. Το ίδιο σημαντική είναι και η προληπτική του δράση απέναντι σε καρδιαγγειακές παθήσεις.

Το σύκο έχει υψηλή περιεκτικότητα σε σίδηρο, φώσφορο και φυλλικό οξύ, γι’ αυτό αποτελεί μία καλή επιλογή για άτομα που πάσχουν από αναιμία και για γυναίκες με έμμηνο ρύση. Οι αντιοξειδωτικές ιδιότητες του σύκου ενισχύουν και την υγεία του δέρματος και βοηθούν στη διατήρηση της λάμψης του.

Θρεπτική αξία του σύκου

Τα σύκα έχουν κάλιο και μαγνήσιο, και ως εκ τούτου, βοηθούν στη διατήρηση της αρτηριακής πίεσης σε φυσιολογικά επίπεδα. Ενώ οι φυτικές ίνες, ελαττώνουν το επίπεδο χοληστερόλης.

Η περιεκτικότητά τους σε ασβέστιο και κάλιο θωρακίζει τα οστά και προλαμβάνει παθήσεις όπως η οστεοπόρωση, η αρθρίτιδα και η οστεοπενία. Το σύκο είναι πλούσιο σε βιταμίνη Κ, C, μαγγάνιο, μαγνήσιο, πολυφαινόλες και φλαβονοειδή. Σημαντική είναι επομένως και η δράση του ως προς την θωράκιση του ανοσοποιητικού συστήματος, καθώς βοηθά τον οργανισμό να αυξήσει την άμυνά του ενάντια στα μικρόβια, αλλά και να διατηρήσει την υγεία του.

Προσοχή: Τα άτομα που πάσχουν από γαστρεντερολογικές παθήσεις θα πρέπει να είναι προσεκτικά στην κατανάλωση του σύκου, καθώς μπορεί η πάθησή τους να επιδεινωθεί. Γενικότερα, τα σύκα περιέχουν αρκετά σάκχαρα και έτσι προσδίδουν αρκετές θερμίδες στον οργανισμό, γι’ αυτό θα πρέπει να καταναλώνονται με μέτρο.

πηγή: doctoranytime.gr

About Author



Ποια είναι η δική σου ερώτηση / σχόλιο;

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν κοινοποιείται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Επιτρέπονται τα εξής στοιχεία και ιδιότητες HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Sign up for Inspire Your Life

"Ο δρόμος για να ανακαλύψεις τον καλύτερο σου εαυτό"

* = required field

Shop Now