Πρώτη Εντύπωση: Δεν έχουμε ποτέ δεύτερη ευκαιρία

Νοεμβρίου 04, 2015

Του Γιώργου Παπατριανταφύλλου, Σύμβουλος Επικοινωνίας, Διευθυντής Δημοσίων Σχέσεων Kiss A.Ε – Kiss Fm 92,9

Στα 4 πρώτα λεπτά σχηματίζουμε για πάντα το 90% της γνώμης μας για τον άνθρωπο με τον οποίο συναντιόμαστε για πρώτη φορά.

Καθοριστικός παράγοντας διαμόρφωσης της εικόνας και της ψυχολογίας των πρώτων λεπτών είναι το συναίσθημα το οποίο μεταφέρουμε.

Οι άνθρωποι μας ταυτίζουν με το συναίσθημα το οποίο τους μεταφέρουμε

Σκεφτείτε πως εάν στην πρώτη γνωριμία σας με έναν άνθρωπο διακατέχεστε από άγχος – νευρικότητα και αυτά τα δύο  συναισθήματα τα μεταφέρετε στη συνάντησή σας, τότε ο άνθρωπος με τον οποίο γνωρίζεστε θα σας θυμάται για πάντα με αυτά όταν σας ανακαλεί σαν μορφή, σαν εικόνα, όταν μιλά για εσάς και μεταφέρει την άποψή του για εσάς.

Αντιθέτως, εάν επιδείξετε φιλικότητα, σοβαρότητα, τα λόγια σας είναι έξυπνα, είστε εγκρατείς, με χαμόγελο, ευχάριστη διάθεση, τότε θα κάνετε μία καλή πρώτη εντύπωση για την οποία θα ανταμείβεστε  για πάντα από τους ανθρώπους με τους οποίους αναπτύξατε αυτές τις σχέσεις.

Ο ανθρώπινος εγκέφαλος διαθέτει νευρωνικά δίκτυα τα οποία επιτελούν πολλαπλές δραστηριότητες και λειτουργίες σε νανοδευτερόλεπτα. Περνούν πληροφορίες προς αποκωδικοποίηση τις οποίες δεν αντιλαμβανόμαστε. Σε έναν άνθρωπο οτιδήποτε επάνω του, μας αναφέρει την ιστορία του: Το ντύσιμό του, ο τρόπος συμπεριφοράς, οι κινήσεις, η ομιλία του.

Εάν είχαμε τη δυνατότητα να δούμε τα νευρωνικά μας δίκτυα την ώρα των πρώτων συναντήσεων, θα παρατηρούσαμε πολλαπλές διεργασίες, αποθήκευση πληροφοριών, αντιγραφή κινήσεων, δημιουργία συνάψεων, ενεργοποίηση δικτύων, δηλαδή μία γενική εγκεφαλική αναστάτωση. Οι πληροφορίες θα αποθηκευτούν και θα χρησιμοποιηθούν όταν ανακαλούνται.

Το 84% της επιτυχίας διείσδυσης των μηνυμάτων μας έγκειται στην εξωλεκτική επικοινωνία, αυτήν που ονομάζουμε σωματική. Δηλαδή δεν έχει σημασία πρωτογενώς αυτό το οποίο λέμε αλλά πως το λέμε, σε παρουσιάσεις, ομιλίες, συζητήσεις μας.

Τρία είναι τα βασικά επίπεδα επικοινωνίας:

  •     Σωματική
  •     Σηματική
  •     Λεκτική (προφορικός και γραπτός λόγος)

Μονοσήμαντη επικοινωνία, δηλαδή έχει μια και μοναδική έννοια είναι η Σηματική επικοινωνία, τα σήματα (π.χ ένα σήμα της τροχαίας απαγορεύεται η στροφή δεξιά, έχει μόνο μία έννοια, δεν επιδέχεται αμφισβήτησης, πήγαινε ή μην πας. Αντιθέτως τα άλλα δύο επίπεδα επιδέχονται πολλαπλών ερμηνειών).

Κατά τη διάρκεια της πρώτης εντύπωσης, τηρήστε όλες τις αξίες της άρτιας και ηθικής επικοινωνίας:

  •     Συνέπεια
  •     Ειλικρίνεια
  •     Διαφάνεια
  •     Αξιοπιστία

Αναπτύξτε σχέσεις εμπιστοσύνης από καθήκον και όχι από ιδιοτέλεια.

    Ακούστε προσεκτικά
    Κατανοήστε το συνομιλητή σας
    Δείξτε του πως συμφωνείτε, όπου βεβαίως το πιστεύετε
    Μην αντιδικείτε
    Να είστε ψύχραμοι
    Χαμογελάτε

About Author



Ποια είναι η δική σου ερώτηση / σχόλιο;

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν κοινοποιείται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Επιτρέπονται τα εξής στοιχεία και ιδιότητες HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Sign up for Inspire Your Life

"Ο δρόμος για να ανακαλύψεις τον καλύτερο σου εαυτό"

* = required field

Shop Now