Σνακ εξισορρόπησης ορμονών

Οκτωβρίου 17, 2017

 

Ορμόνες.

Μια λέξη που “ταράζει” πολλές γυναίκες στο άκουσμά της, καθώς πληθώρα συμπτωμάτων κρούουν τον κώνδωνα του κινδύνου σε ένα μεγάλο ποσοστό του γυναικείου πληθυσμού αν όχι σε όλο, τουλάχιστον σε κάποια φάση της ζωής του.

Πολλές φορές τα συμπτώματα περνούν αμελητέα, όμως καλό είναι να δίνουμε προσοχή σε ότι διαφορετικό νιώθουμε από το φυσιολογικό.

Και σε καμία περίπτωση βεβαίως να μη θεωρείται ότι είναι φυσιολογικό λόγω “κούρασης” ή “ηλικίας” κάποιοι πόνοι, χαμηλή λίμπιντο, θολούρα στη σκέψη, άγχος μέχρι και κατάθλιψη, αϋπνία, έντονη επιθυμία για γλυκά ή καφέ και πολλά ακόμη.

H λίστα των συμπτωμάτων είναι τόσο μεγάλη που μερικοί δε μπορούν να κάνουν τη συσχέτιση μεταξύ τους, για παράδειγμα της κούρασης και του βάρους που πήραν τελευταία, με το “τί ήρθα να πάρω από αυτό το δωμάτιο” και την έντονη τριχόπτωση. Κι όμως μπορεί να είναι άρρηκτα συνδεδεμένα με ανισορροπία των ορμονών μας.

Ένα βήμα για την επίτευξη ισορροπημένων ορμονών είναι η σταθεροποίηση των επιπέδων σακχάρου.

Πόσες φορές δεν αισθανθήκατε μια ζάλη, μια ανησυχία, εναλασσόμενα συναισθήματα, που η ζάχαρη θα σας κάνει να νιώσετε καλύτερα ακόμη κι όταν ξυπνάτε μέσα στη νύχτα αναζητώντας κάτι να τσιμπολογήσετε;

Αυτά είναι καθαρά σημάδια των μη ισορροπημένων επιπέδων ζάχαρης.

Υπάρχουν πολλά βότανα και τροφές που μπορούν να βοηθήσουν στην εξισορρόπηση των ορμονών σας και να απαλλαγείτε από τα συμπτώματα που μπορεί να σας βασανίζουν.

Σήμερα δοκιμάζουμε ένα σνακ ΧΩΡΙΣ ζάχαρη που όμως βοηθάει τη σταθεροποίηση των επιπέδων σακχάρου.

Όταν καταναλώνουμε υδατάνθρακες γεμάτους ζάχαρη όπως σοκολάτα και γλυκά μπισκότα αργά τη νύχτα, αυτό που σίγουρα καταφέρνουμε μακροπρόθεσμα είναι πως χάνουμε τον ευνοϊκό ύπνο που ξεκουράζει το σώμα.

Τα γλυκά σνακ δημιουργούν μια έκρηξη ζάχαρης στο σώμα μας και αργότερα η βουτιά στη γλυκόζη του αίματος μπορεί να σας οδηγήσει να ξυπνήσετε στις 2:00 ή 3:00 τα ξημερώματα, διακόπτοντας έτσι, την ποιότητα του ύπνου σας για το υπόλοιπο της νύχτας.

 

Τα σνακ πρωτεϊνών δημιουργούν μια χημική αλυσιδωτή αντίδραση για να σας βοηθήσουν να κοιμηθείτε γρηγορότερα και να κοιμηθείτε πιο υγιεινά. Κι αυτό γιατί:

Η πρωτεΐνη αυξάνει την τρυπτοφάνη – αυτό είναι ένα βασικό συστατικό για τον ύπνο.

Η τρυπτοφάνη αυξάνει τη σεροτονίνη – που ονομάζεται επίσης ορμόνη ευτυχίας.

Η σεροτονίνη αυξάνει τη μελατονίνη – την ορμόνη ύπνου.

Έτσι, αν θέλετε να προωθήσετε τον εγκέφαλο και το σώμα σας, για έναν καλύτερο νυχτερινό ύπνο, η συνταγή του σνακ που ακολουθεί αποτελεί την ιδανική επιλογή. Εκτός από το ότι είναι γευστικά, διαθέτουν ένα υγιεινό μείγμα φιλικών προς τον ύπνο συστατικών που περιλαμβάνουν:

 

Φυστίκια Κάσιους

Αρχικά προήλθαν από τη Βραζιλία, αυτά τα φυστίκια με σχήμα ημισελήνου έχουν ελαφρώς γλυκιά γεύση. Έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε σίδηρο, Β-βιταμίνες και ψευδάργυρο. Το πιο σημαντικό είναι ότι είναι πλούσια σε μαγνήσιο, ένα φυσικό χαλαρωτικό που τρέφει το νευρικό σας σύστημα.

Τα Φυστίκια Κάσιους περιέχουν φυτικό οξύ, το οποίο μπορεί να δεσμευτεί σε μέταλλα όπως ο σίδηρος και ο ψευδάργυρος, καθιστώντας λιγότερη την απορρόφησή τους. Έτσι, πριν από το οτιδήποτε θέλετε να ετοιμάσετε, καλό είναι να τα μουλιάζετε για λίγο ή απο βραδίς σε νερό (και αλάτι).

Κι αυτό γιατί ενεργοποιεί τη διαδικασία βλάστησης και ανάπτυξης των φύτρων, μειώνοντας το φυτικό οξύ και κάνοντας τα Φυστίκια πιο ομαλά και εύπεπτα για το πεπτικό μας σύστημα.

Λάδι καρύδας

Το έλαιο καρύδας είναι υψηλό σε αντιοξειδωτικά και κορεσμένα λιπαρά οξέα μεσαίας αλυσίδας (MCFAs). Ενισχύουν την ανοσολογική άμυνα του οργανισμού από ιούς και βακτήρια. Τα MCFA είναι επίσης αρκετά μικρά ώστε να εισέλθουν στα μιτοχόνδρια (powerhouse) των κυττάρων σας. Εκεί, βοηθούν το σώμα σας να ολοκληρώσει αποτελεσματικά τον ενεργειακό κύκλο του, προωθώντας καλύτερη καύση λίπους.

Κανέλα

Στους αρχαίους πολιτισμούς αυτό το αρωματικό μπαχαρικό τιμάται περισσότερο από τον χρυσό. Στον σύγχρονο κόσμο μας, οι μελέτες δείχνουν ότι μπορεί να σταθεροποιήσει τα σάκχαρα του αίματος, βοηθώντας το σώμα μας να απελευθερώσει λιγότερη ινσουλίνη.

Cranberries

Αυτά τα μούρα με πορφυρό χρώμα είναι δημοφιλή πλέον στη χώρα μας, στη Σκανδιναβία και στις ΗΠΑ. Έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες, βιταμίνη C και άλλα αντιοξειδωτικά. Οι ενώσεις που βρίσκονται στα cranberry, βοηθούν επίσης στην καταπολέμηση βακτηριακών λοιμώξεων και μπορούν να βοηθήσουν στην προστασία από τα πάντα, από την ασθένεια των ούλων μέχρι τον καρκίνο.

Είστε έτοιμοι να ξεκινήσετε στην κουζίνα;

Αυτές οι μπάλες πρωτεΐνης είναι τόσο απλές που από την αρχή μέχρι το τέλος, χρειάζονται μόνο 30 λεπτά για να τις φτιάξουμε.

Μόνο δύο από αυτές τις μπάλες πρωτεϊνης, είναι ικανές να ικανοποιήσουν τη λιγούρα και την πείνα αργά το βράδυ.

Μπορείτε επίσης να τις δοκιμάσετε μετά από το μεσημεριανό ή ακόμη και σαν απογευματινό σνακ.

 

Συστατικά:

¾ φλιτζάνι πρώτες κάσιους

2 κουταλιές της σούπας λάδι καρύδας (σε θερμοκρασία δωματίου)

⅓ αλεύρι αμυγδάλου

⅓ φλιτζάνι καρύδα σε κομμάτια ή τρίμματα χωρίς επιπρόσθετη ζάχαρη

½ κουταλάκι του γλυκού κανέλα

1 κουταλάκι του γλυκού εκχύλισμα βανίλιας ή ένα μπαστούνι Βανίλιας Μαδαγασκάρης

2 κουταλιές της σούπας νερό

½ φλιτζάνι ψιλοκομμένα αποξηραμένα κρανμπερι (ή κεράσια)

Πως να τα φτιάξετε:

1. Τοποθετήστε τα κάσιους σε ένα μεγάλο μπολ και καλύψτε τα με ζεστό νερό. Αφήστε τα κάσιους να μουλιάσουν στο ζεστό νερό για 15 λεπτά και στη συνέχεια στραγγίστε καλά τα κάσιους.

2. Τοποθετήστε τα μουσκεμένα κάσιους στο μπολ του μπλέντερ υψηλής ταχύτητας για λίγα λεπτά μέχρι να πάρετε μια πολύ παχιά πάστα. (Θα χρειαστεί να σταματήσετε το μπλέντερ και να ξύσετε τις πλευρές του μπλέντερ σας.)

3. Προσθέστε το λιωμένο λάδι καρύδας και επεξεργαστείτε λίγο περισσότερο μέχρι να πάρετε ένα παχύ αλλά ομαλό βούτυρο Φυστικιού. Αν χρειαστεί, προσθέστε λίγο λίγο λάδι από καρύδα μέχρι να πάρετε την υφή που απαιτείται.

4. Σε ένα μεγάλο μπολ, προσθέστε το βούτυρο κάσιους, το αλεύρι αμυγδάλου, τη μη ζαχαρωμένη τριμμένη καρύδα, την αλεσμένη κανέλα, το εκχύλισμα βανίλιας και το νερό και ανακατέψτε μέχρι να αποκτήσετε ένα ομοιογενές μείγμα, όπως η υφή της ζύμης μπισκότων.

5. Απλώστε τη ζύμη σας απαλά πάνω στα αποξηραμένα Cranberries μέχρι να γίνει ένα ομοιογενές μίγμα.

6. Βγάλτε μια κουταλιά της ζύμης και μπορείτε να το πλάσετε σε μικρές μπάλες με τις παλάμες. Επαναλάβετε μέχρι να εξαντληθεί όλο το μείγμα.

(Συνολικά θα έχετε τουλάχιστον 12 μπάλες πρωτεΐνης.)

Μπορείτε να φάτε αμέσως χωρίς ψήσιμο ή φυλάσσετε σε ένα αεροστεγές δοχείο στο ψυγείο για μια εβδομάδα ή στον καταψύκτη για ένα μήνα.

Να είστε σίγουροι πως και τα παιδιά σας θα το λατρέψουν, παρόλο που δεν περιέχει ζάχαρη!!!

 

Maren Skayia ND – Tonia Lorenzou ND

Mykonos Alternative Health Center

 

About Author



Ποια είναι η δική σου ερώτηση / σχόλιο;

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν κοινοποιείται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Επιτρέπονται τα εξής στοιχεία και ιδιότητες HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Newsletter

"Ο δρόμος για να ανακαλύψεις τον καλύτερο σου εαυτό"

InspireYourLife.gr_Οδηγός Ευζήν

Βρείτε μας στο Facebook.

X Αν θέλετε κάντε Like στη σελίδα μας στο Facebook