Φροντίστε τον προστάτη σας με τη διατροφή

Δεκεμβρίου 09, 2014

 

Η διατροφή παίζει πρωταρχικό ρόλο στην υγεία του προστάτη, καθώς συμβάλλει στην εξάλειψη του κινδύνου να αυξηθεί το μέγεθός του ή να προκληθούν επιπλοκές.

Διατηρήστε ένα υγιές σωματικό βάρος

Το σωματικό βάρος συνδέεται άμεσα με το μέγεθος του προστάτη. Το επιπλέον βάρος προκαλεί πίεση στην κύστη, γεγονός που εντείνει τα ενοχλητικά συμπτώματα, ενώ ο πολλαπλασιασμός των λιποκυττάρων έχει ως αποτέλεσμα την αύξηση της δραστικότητας του ενζύμου που είναι υπεύθυνο για τη μετατροπή της τεστοστερόνης σε οιστρογόνα.

Η ισορροπημένη διατροφή και η τακτική σωματική άσκηση έχουν ουσιώδη σημασία. Να τρώτε με φειδώ για να μειώσετε τον κίνδυνο να προσβληθείτε από καλοήθη υπερπλασία του προστάτη (ΚΥΠ) ελαττώνοντας τα ενοχλητικά συμπτώματα κατά 20%, και να εντάξετε στο καθημερινό σας πρόγραμμα 1 ώρα ελαφριάς ή μέτριας σωματικής δραστηριότητας 5 ημέρες την εβδομάδα, όπως βάδισμα ή κηπουρική. Κάνοντας μία έντονη σωματική δραστηριότητα (ποδηλασία, κολύμπι, χορό, τένις, κ.λπ.) αυτό το όφελος μπορεί να υπερβεί το 60%.

Εάν θεωρείτε δύσκολο να κάνετε αυτό το βήμα, να έχετε κατά νου ότι τα οφέλη αυτά είναι κατά πολύ ανώτερα από οποιαδήποτε φαρμακευτική αγωγή, καθώς επίσης και ότι δεν προκαλούν παρενέργειες.

Μειώστε την κατανάλωση ζωικών λιπαρών

Έχει αποδειχθεί ότι η υπερβολική κατανάλωση λιπαρών που προέρχονται από ζώα –όπως τα γαλακτοκομικά προϊόντα, τα αλλαντικά ή το κρέας– αυξάνουν τον κίνδυνο ΚΥΠ κατά 31%.

Αυτό συμβαίνει πιθανώς επειδή τα λίπη αυτά οξύνουν τα φλεγμονώδη φαινόμενα και προκαλούν αύξηση των ορμονών που επιδρούν στον προστάτη. Αντιθέτως, η χρήση ελαιόλαδου θα ήταν ευεργετική.

Περιορίστε το κόκκινο κρέας

Το κόκκινο κρέας έχει ενοχοποιηθεί πολλές φορές. Αντιθέτως, η κατανάλωση ψαριών ή φυτικών πρωτεϊνών επιβραδύνει τη μεγέθυνση του προστάτη κατά 15%

Να τρώτε άφθονα φρέσκα λαχανικά και φρούτα

Η καθημερινή κατανάλωση 4 μερίδων λαχανικών αποτελεί εξαιρετικό τρόπο να παραμείνουν οι ορμόνες ρυθμισμένες και να επιβραδυνθεί η εξέλιξη της ΚΥΠ κατά 32%.

Να τρώτε σπόρους λιναριού

Οι σπόροι του λιναριού περιέχουν λιγνάνες,οι οποίες βελτιώνουν τα συμπτώματα προβλημάτων του ουροποιητικού συστήματος μετά από αρκετούς μήνες κατανάλωσης.

Καταναλώνετε 10-15 γραμμάρια αλεσμένους λιναρόσπορους σε καθημερινή βάση. Μπορείτε να τους πασπαλίζετε στα φαγητά και στις σαλάτες και να τους διατηρείτε για περίπου ένα μήνα στο ψυγείο.

Να πίνετε πράσινο τσάι και να τρώτε κόκκινα κρεμμύδια

Οι κατεχίνες του πράσινου τσαγιούη κερκετίνη των κόκκινων κρεμμυδιών περιορίζουν τη δραστηριότητα του ενζύμου που ευθύνεται για την επεξεργασία της διϋδροτεστοστερόνης (DHT).

Για να απολαύσετε τα οφέλη του πράσινου τσαγιού αφαιρώντας όμως την καφεΐνη, εμποτίστε τα φύλλα για 1-2 λεπτά σε βραστό νερό, στη συνέχεια πετάξτε αυτό το νερό και ετοιμάστε ξανά το τσάι. Η κερκετίνη (και άλλα φλαβονοειδή) υπάρχουν επίσης στα μήλα, το μπρόκολο, τα φασολάκια και τις πιπεριές.

Η κερκετίνη και το πράσινο τσάι δρουν συνδυαστικά, γι αυτόν το λόγο λοιπόν θα ήταν καλή ιδέα να πίνετε το τσάι σας τρώγοντας ένα από τα γεύματα της ημέρας.

Να αποφεύγετε ή να καταναλώνετε με μέτρο διουρητικό βότανα και ροφήματα που ερεθίζουν την κύστη

Όπως καφέ ή αναψυκτικά με καφεΐνη, σκληρά αλκοολούχα ποτά και αναψυκτικά.

Αλλά ούτε και η μικρή κατανάλωση υγρών κάνει καλό, διότι οι νεφροί δεν λειτουργούν καλά όταν δεν ενυδατώνονται επαρκώς. Φροντίστε να «ακούτε» τη δίψα σας, γιατί τίποτε άλλο δεν σας υπαγορεύει με μεγαλύτερη αξιοπιστία πότε θα πρέπει να πιείτε.

Να πίνετε λίγο κρασί ή μπύρα

2 ποτήρια την ημέρα λειτουργούν ως προστατευτικός παράγοντας του προστάτη και μειώνουν κατά 33% τον κίνδυνο για καλοήθη υπερπλασία του προστάτη.

Πηγή e-diatrofi.org

Το τσάι  “ROOIBOS” είναι ένα πολύτιμο ρόφημα υγείας χωρίς καφεΐνη.
Περιέχει σημαντικές ποσότητες του αντιοξειδοτικού ενζύμου «Υπεροξειδική Δισμουτάση» (SOD-Super Oxide Dismutase), καθώς και 50 φορές περισσότερα φλαβονοειδή από το πράσινο τσάι. Τα φλαβονοειδή είναι γνωστά για τα ευεργετικά τους αποτελέσματά στην ανθρώπινη υγεία, ενώ έχει αναφερθεί ότι πέραν των αντιοξειδωτικών τους ιδιοτήτων έχουν δράση ενάντια στους ιούς, τις αλλεργίες, τους όγκους και τις φλεγμονές. Θα το βρείτε στη health-boutique.com

 

About Author



Ποια είναι η δική σου ερώτηση / σχόλιο;

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν κοινοποιείται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Επιτρέπονται τα εξής στοιχεία και ιδιότητες HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Newsletter

"Ο δρόμος για να ανακαλύψεις τον καλύτερο σου εαυτό"

Agenda

Ιουνίου 2018
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
« Απρ    
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930  

Shop Now