Γιατί ανησυχείς για όλα; Αναγνώρισε και απαλλάξου από το γονίδιο της ανησυχίας!

Οκτωβρίου 11, 2013

Γράφει η Ζηζή Πατεράκη, Spiritual Teacher/Healer

«Ανησυχώ για όλα, από την ώρα που ξυπνάω. Σκέφτομαι ότι την επόμενη στιγμή θα συμβεί κάτι κακό».

Το να ανησυχείς συνεχώς και για όλα είναι μια πολύπλοκη κατάσταση για να ξεπεραστεί επειδή όλα στο μυαλό σου έχουν νόημα. Κατ ‘αρχάς φαντάζεσαι διάφορους κινδύνους… και μερικές φορές έχεις δίκιο. Έτσι, πώς θα ξεπεράσεις το άγχος και την ανησυχία όταν δεν έχεις πειστεί ότι είναι ένα πρόβλημα; Το ανησυχητικό είναι ότι μια τέτοια διαδεδομένη συνήθεια που πολλοί δεν αναγνωρίζουν στους εαυτούς τους ως άγχος στην πραγματικότητα, συχνά αισθάνονται ότι είναι δικαιολογημένη.

Γιατί να μην κάνω το γύρο του το αυτοκίνητου 2 και 3 φορές για να κάνω διπλό έλεγχο ότι είναι κλειδωμένες οι πόρτες; Έχω έναν φίλο που το κάνει πάνω από 3 φορές ελέγχοντας τις κλειδαριές ξανά και ξανά. Το ίδιο κάνει και στο σπίτι του πριν φύγει, σπρώχνει και ξανασπρώχνει τις πόρτες για να βεβαιωθεί ότι κλείδωσαν και πολλές φορές ξαναγυρίζει από το δρόμο πίσω για να ξανά ελέγξει καθυστερώντας πολλές φορές και τους άλλους που είναι μαζί του!

Γιατί να μην ανησυχώ για το πόσο ανασφαλής είναι ο κόσμος  λόγω της υπερθέρμανσης του πλανήτη και της τρομοκρατίας; Πεπεισμένη για τις πεποιθήσεις σου, η ανησυχία είναι το άγχος που υποστηρίζεται από δικαιολογίες που εφευρέθηκαν  από το μυαλό σου. Οι πεσιμιστές πιστεύουν πως ό,τι κάνεις, είναι για το καλό σου, γιατί έτσι προφυλάσσεσαι.

Με έναν παράξενο τρόπο, οι άνθρωποι που συμπεριφέρονται έτσι πιστεύουν ότι κάνουν κάτι καλό για την προστασία των εαυτών τους  και των άλλων από τον κίνδυνο. Δεδομένου ότι τα μυαλά μας γεμίζουν με κάθε πιθανό κίνδυνο, καταλήγουμε να έχουμε δίκιο κάποιοι από εμάς  στην πάροδο του χρόνου.

Όπως αυτοί που δεν πετάνε τίποτα και αποθηκεύουν τα πάντα, και μαζεύουν επίσης και αυτά που πετάνε και οι άλλοι, ακριβώς την ίδια λογική, χρησιμοποιούν και αυτοί που αγχώνονται με όλα και θέλουν να παίρνουν προφυλάξεις για όλα.

Αν ένα αντικείμενο που αποθηκεύω κάποια στιγμή  αποδεικνύεται χρήσιμο, δικαιολογεί και το να παραμείνουν αποθηκευμένα και άλλα εκατό που δεν είναι! Δε βλέπουμε το προφανές: το να ανησυχώ για ενενήντα εννέα άχρηστα πράγματα είναι χάσιμο χρόνου και σπατάλη συναισθήματος. Αλλά μέχρι να μπορέσω να δεχθώ αυτό το γεγονός, θα αισθάνομαι δικαιολογημένη για όλο αυτό το άγχος.

Εντελώς στο άλλο άκρο της θετικής συμπεριφοράς, οι πεσιμιστές αγχωτικοί άνθρωποι καθυστερούν τη ροή της ενέργειας, ρίχνουν στις καταστάσεις περιττά εμπόδια, και καταφέρνουν να αυξήσουν το άγχος σε όλους τους άλλους. Στο τέλος, εμείς συνήθως τους  αποκλείουμε και τους αγνοούμε. Το αποτέλεσμα όταν αγνοούνται, είναι να ανησυχούν ακόμη περισσότερο.

Η ανάγκη να ανησυχώ

Οι άνθρωποι που αγχώνονται, αισθάνονται την ανάγκη να ανησυχούν. Εάν αυτό δε γίνει, φοβούνται ότι θα συμβεί κάποια συμφορά.

Ποιος θα κρατήσει τα πράγματα ασφαλή, αν δεν ανησυχήσω και αγχωθώ, γεγονός που είναι τόσο απαραίτητο;  Αυτή η έμμονη συμπεριφορά μπλοκάρει με μια βαθιά ανασφάλεια την ύπαρξή μας,  δίνοντας στο μυαλό μια «λύση» που αισθάνεται πειστική παρά το γεγονός ότι είναι τελείως ανακριβής: όσο πιο πολύ ανησυχώ, τόσο πιο ασφαλής θα είμαι.

Για να ενεργοποιήσουμε το μυαλό σε μία υγιή θετική συμπεριφορά, θα πρέπει να του δώσουμε περισσότερους λόγους για να μην ανησυχεί,  από τους λόγους που πρέπει να ανησυχεί.

1. Λόγος ανησυχίας: Ο κόσμος δεν είναι ασφαλής. Είναι φυσικό να ανησυχώ. 

Αλλαγή πεποίθησης: Μπορώ ακόμα να είμαι ασφαλής, σε έναν μη ασφαλή κόσμο. Με το να κάνω τον προσωπικό μου κόσμο ασφαλή,  μπορώ να προσθέσω με τον τρόπο μου στην συνολική ασφάλεια του κόσμου.

2. Λόγος ανησυχίας: Η ζωή είναι γεμάτη από ατυχήματα και τυχαία κακά πράγματα. Πρέπει να είμαι σε επιφυλακή για αυτά. 

Αλλαγή πεποίθησης: Τα ατυχήματα μπορούν να προληφθούν με χρήσιμα μέτρα όπως η χρήση της ζώνης ασφαλείας. Επίσης, δεν πηγαίνω να ζήσω  σε μια περιοχή  που γίνονται πλημμύρες και σεισμοί, αν φοβάμαι. Όταν έχω λάβει τα μέτρα μου, δεν υπάρχει τίποτα περισσότερο να κάνω. Εξ ορισμού, απρόβλεπτα πράγματα δεν μπορούν να προβλεφθούν.

3. Λόγος ανησυχίας: Έχω κληρονομήσει το γονίδιο της ανησυχίας. Δεν μπορώ να κάνω κάτι για αυτό!

Αλλαγή πεποίθησης: Έχετε μάθει πώς να ανησυχείτε, και έτσι μπορείτε να ξεμάθετε από το πώς να ανησυχείτε. Είναι μια συνήθεια ριζωμένη στην αίσθηση της ανασφάλειας.  Με το να γίνετε πιο ασφαλής για τον εαυτό σας, μπορείτε να αποκτήσετε και τον έλεγχό στους φόβους σας.



Τα σχόλια είναι κλειστά.

Ποια είναι η δική σου ερώτηση / σχόλιο;