Γυναικεία αφυδάτωση: Το H20 βελτιώνει τη διάθεση!

Μαΐου 12, 2015

Επανέρχεται ξανά και ξανά η αέναη συζήτηση περί της ποσότητας του νερού που πρέπει να καταναλώνουμε την ημέρα. Πολλοί ειδικοί λένε ότι είναι ανάγκη να καταναλώνουμε 8 ποτήρια ημερησίως και άλλοι διαφωνούν τονίζοντας ότι η σύσταση αυτή είναι ξεπερασμένη. Σύμφωνα με το Ινστιτούτο Ιατρικής (ΙΟΜ), οι γυναίκες ηλικίας 19 ετών και άνω πρέπει να καταναλώνουν 2.7 λίτρα του συνολικού υγρού ανά ημέρα (άνω των 11 ποτηριών), ενώ οι άνδρες χρειάζονται 3,7 λίτρα (πάνω από 15 ποτήρια).

Μελέτες μας λένε ότι οι περισσότεροι Αμερικανοί πίνουν περίπου δύο λίτρα ποτού την ημέρα, αλλά λιγότερο από το ένα τέταρτο προέρχεται από το νερό. Τεχνικά ποτά, όπως σόδα, λεμονάδα και γλυκό τσάι μπορεί να ικανοποιήσουν τις ανάγκες του οργανισμού για υγρά, αλλά, βεβαίως, τα ποτά αυτά παρέχουν κενές θερμίδες (θερμίδες που δεν είναι ομαδοποιημένες με πολύτιμα θρεπτικά συστατικά) συμβάλλοντας στην αύξηση του σωματικού βάρους. Έτσι, για να αντικαταστήσετε τα υγρά που το σώμα σας χάνει και να παραμείνετε σε ισορροπία, το καθαρό νερό είναι το καλύτερο. Λίγοι άνθρωποι πίνουν συστηματικά την απαιτούμενη ποσότητα και τώρα υπάρχουν ακόμα περισσότεροι λόγοι για να έχετε δίπλα σας ένα μπουκάλι νερό.

Σύμφωνα με μία νέα μελέτη από το University of Connecticut’s Human Performance Laboratory, ακόμη και η ήπια αφυδάτωση, η οποία ορίζεται ως η απώλεια περίπου του 1,5% του φυσιολογικού όγκου υγρών μπορεί να αλλάξει το επίπεδο της ενέργειας και της διάθεσής σας.

Πιο ειδικά, στη μελέτη εξετάστηκαν 25 γυναίκες και 26 άνδρες. Όλοι ήταν υγιείς και συνήθως ασκούνταν για 30 έως 60 λεπτά την ημέρα. Σε τρεις χωριστές αξιολογήσεις 28 ημερών υποβλήθηκαν σε μία σειρά δοκιμασιών που μετρήθηκαν πράγματα όπως η συγκέντρωση, ο χρόνος αντίδρασης, η μάθηση, η λογική και η μνήμη.

Στις νεαρές γυναίκες η ήπια αφυδάτωση είτε μετά από άσκηση είτε όχι, προκάλεσε κόπωση, πονοκεφάλους, δυσκολία στη συγκέντρωση και την αντίληψη, ενώ τα καθήκοντα που κλήθηκαν να εκτελέσουν ήταν πιο δύσκολα. Στους άνδρες η ήπια αφυδάτωση οδήγησε σε δυσκολία μνήμης και, ενώ βίωναν κούραση και άγχος, οι αλλαγές στη διάθεση δεν ήταν τόσο σημαντικές όσο αυτές που παρατηρήθηκαν μεταξύ των γυναικών. Οι επιστήμονες σημείωσαν επίσης ότι δεν νιώθουμε δίψα μέχρι να αφυδατωθούμε κατά 2%, όταν αισθανόμαστε ήδη τις γνωστικές επιδράσεις.

Για το αίσθημα κόπωσης και άγχους, κάτι που μπορεί να οδηγήσει σε φτωχές διατροφικές επιλογές και στην παράκαμψη του γυμναστηρίου, η έλλειψη νερού θα μπορούσε να είναι ο παράγοντας! Αν δεν είστε σίγουροι, λοιπόν, ως προς την αιτιολογία της κόπωσης, παρακολουθήστε την πρόσληψη νερού για λίγες ημέρες, καθώς και τα συμπτώματά σας, συμπεριλαμβανομένων και άλλων συμπτωμάτων της αφυδάτωσης, όπως τα σκουρόχρωμα ούρα.

http://www.flowmagazine.gr

About Author



Ποια είναι η δική σου ερώτηση / σχόλιο;

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν κοινοποιείται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Επιτρέπονται τα εξής στοιχεία και ιδιότητες HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>