Δέκα πράγματα που πρέπει να κάνετε 15 λεπτά πριν από μία παρουσίαση

Μαΐου 30, 2014

www.plus.google.com

«Ο ανθρώπινος εγκέφαλος αρχίζει να λειτουργεί τη στιγμή της γέννησης και δε σταματά ποτέ, μέχρι να σταθεί για να μιλήσει μπροστά σε κοινό» - George Jessel

15 λεπτά πριν δώσετε μια μεγάλη  σημαντική παρουσίαση, είναι πολύ αργά για να αλλάξετε το περιεχόμενο της ομιλίας σας. Τα δομικά στοιχεία της ομιλίας σας, όπως η ανάλυση του κοινού, καλά σχεδιασμένα slides και πρόβες  θα πρέπει να έχουν ήδη γίνει. Τώρα, η μεγάλη στιγμή έχει φτάσει, και ένα πρόθυμο ακροατήριο περιμένει το μήνυμά σας.

Είτε απευθύνεστε σε μικρό ή μεγάλο κοινό μπορείτε να χρησιμοποιήσετε αποτελεσματικά το χρόνο πριν βγείτε μπροστά στο ακροατήριο και να προετοιμάσετε το σώμα και το μυαλό σας για μια κορυφαία απόδοση.

10 πράγματα που μπορείτε να κάνετε 15 λεπτά πριν από μια μεγάλη παρουσίαση για να μία επιτυχημένη ομιλία:

1. Χρησιμοποιήστε την τουαλέτα. “First thing’s first” λένε. Όταν χρειάζεστε να πάτε τουαλέτα -όταν κανονικά δε θα «πρέπει να πάτε»-, μπορεί να αυξήσει το άγχος και να πανικοβληθείτε. Γιατί να ρισκάρετε; Προγραμματίστε να πάτε στην τουαλέτα λίγο πριν ανεβείτε στη σκηνή.

2. Πριν βγείτε στην αίθουσα της ομιλίας φροντίστε να τσεκάρετε την αίθουσα, τον ήχο, τη λειτουργία slide show, τη διάταξη καθισμάτων, το μικρόφωνο, και το φωτισμό. Πάρτε το χρόνο σας για να αισθανθείτε άνετα με το χώρο. Αυτό θα σας βοηθήσει να έχετε άνεση και στο να διασφαλιστεί η ομαλή παρουσίασή σας.

3.  Γνωρίστε και χαιρετήστε το κοινό πριν μιλήσετε. Κάντε χειραψίες και μιλήστε με όσο το δυνατόν περισσότερους ανθρώπους πριν την ομιλία σας. Αυτό δείχνει στο κοινό ότι είστε προσιτός και ευπαρουσίαστος. Μπορείτε ακόμη και να μάθετε μερικά ονόματα, θέματα και ιστορίες για να εμπλουτίσετε την παρουσίασή σας. Πλέον οι περισσότερες ομιλίες έχουν συμμετοχή με τους ακροατές σας αυτό θα σας βοηθήσει να είστε πιο χαλαροί και φυσικοί.

4. Πάρτε αρκετές βαθιές ανάσες. Δεδομένου ότι το άγχος σφίγγει τους μυς στο στήθος και στο λαιμό, είναι σημαντικό να το περιορίσετε με βαθιές εισπνοές. Μην υποτιμάτε τη δύναμη μιας αργής βαθιάς αναπνοής. Μεγιστοποιεί την ποσότητα του οξυγόνου που ρέει στους πνεύμονες και τον εγκέφαλο και ενεργοποιεί μια φυσιολογική χαλάρωση του σώματος. Αναπνεύστε βαθιά και συνειδητά.

5. Ό, τι σχεδιάζετε να πείτε κάντε πρόβα την εισαγωγή αρκετές φορές. Γνωρίζοντας ακριβώς πώς θα ξεκινήσετε σας δίνει αυτοπεποίθηση και τη δυνατότητα να έχετε επαφή με το ακροατήριο δημιουργώντας μία  ισχυρή πρώτη εντύπωση.

6. Δώστε έμφαση στις θετικές σκέψεις και εικόνες.  Η εκμετάλλευση της δύναμης της σύνδεσης του νου-σώματος  σημαίνει ότι μπορείτε να μάθετε να χρησιμοποιείτε τις σκέψεις σας για να επηρεάσετε θετικά τις αντιδράσεις του σώματός σας. Με αποτέλεσμα να μειώσετε το στρες και να αυξήσετε την αίσθηση ευεξίας και ελέγχου, απλά κρατώντας θετικές σκέψεις και εικόνες στο μυαλό σας. Για παράδειγμα, αντικαταστήστε τη σκέψη ‘έχω τόσο άγχος’ με μια θετική δήλωση όπως ‘είμαι ενθουσιασμένος και έχω αυτοπεποίθηση’.

 7. Χαμογελάστε. Διατηρήστε μια θετική, ευχάριστη έκφραση στο πρόσωπό σας πριν μιλήσετε στο ακροατήριο.  Το χαμόγελο χαλαρώνει το σώμα σας,  εκπέμπει ενδορφίνες  στον εγκέφαλο που ηρεμεί τα νεύρα, δημιουργεί μια ευχάριστη συμπεριφορά, και προωθεί μια αίσθηση ευφορίας. Ένα χαμόγελο αποπνέει εμπιστοσύνη και αυτοπεποίθηση.

 8. Πιείτε νερό που είναι είτε ζεστό ή σε θερμοκρασία δωματίου, με λεμόνι, αν είναι δυνατόν. Αυτό βοηθά το στεγνό στόμα και καθαρίζει το λαιμό. Αποφύγετε τα κρύα τρόφιμα και ποτά, τα γαλακτοκομικά προϊόντα και τα ανθρακούχα αναψυκτικά – και να έχετε ένα ποτήρι ή ένα μπουκάλι με νερό σε ελάχιστη απόσταση κατά τη διάρκεια της ομιλίας σας.

 9. Ασκηθείτε ελαφρά. Κάντε ένα ελαφρύ τέντωμα ή ένα γρήγορο περπάτημα κάτω από την αίθουσα και πίσω. Αυτό απελευθερώνει το σώμα από την περίσσεια ενέργειας και στέλνει οξυγόνο στον εγκέφαλο.

10.  Πέντε λεπτά πριν από την ομιλία σταθείτε σε μία όρθια στάση. Η καθιστή θέση είναι ακίνητη, παθητική, και ανενεργή, με το να σταθείτε όρθιος θα δώσετε ενέργεια στο  σώμα σας και την ευκαιρία να ζεσταθεί και να έτοιμο για δράση.

Οι περισσότεροι ομιλητές, αρχάριοι ή όχι, εύκολα παραδέχονται ότι αισθάνονται νευρικοί πριν από μια ομιλία ή παρουσίαση. Μπορεί να αισθάνονται άβολα, αλλά αυτό είναι εντελώς φυσικό ακόμη και αναγκαίο. Μπορείτε να εκμεταλλευτείτε αυτό το κύμα αδρεναλίνης δίνοντας στο σώμα την ενέργεια και τον ενθουσιασμό που απαιτούνται για μια μεγάλη απόδοση. Χρησιμοποιήστε την κάθε στιγμή για να προετοιμαστείτε ψυχικά και σωματικά για μία δυναμική εμφάνιση.

About Author



Ποια είναι η δική σου ερώτηση / σχόλιο;

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν κοινοποιείται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Επιτρέπονται τα εξής στοιχεία και ιδιότητες HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>