Ενυδάτωση και καλή λειτουργία του εγκεφάλου: ποιες είναι οι κατάλληλες τροφές;

Μαΐου 13, 2013

Τα υγρά του σώματος πρέπει πάντα  να αναπληρώνονται. Ωστόσο, μια υπερβολικά γρήγορη επανυδάτωση μπορεί να προκαλέσει μια ταχεία εισροή του νερού που με τη σειρά της να οδηγήσει σε εγκεφαλικό οίδημα. Η πρόσληψη νερού είναι κρίσιμη για τη ζωή, τη θερμορύθμιση και  την κυτταρική λειτουργία. 

Ακόμη και ήπια αφυδάτωση προκαλεί  επιπτώσεις στη διάθεση και τις νοητικές λειτουργίες, όπως σύγχυση, δυσκολία συγκέντρωσης, άγχος, άνοια. (Kanarek & Lieberman ed.: 2011)

Πρωινό / Καθημερινά Γεύματα. Η λήψη πρωινού βελτιώνει τη διάθεση και τις νοητικές λειτουργίες σημαντικά  σε σχέση με τη μη λήψη του. (Kanarek & Lieberman ed.: 2011). 

Τα καθιερωμένα γεύματα μέσα στην ημέρα πρέπει να λαμβάνονται κανονικά. 
 
Ψάρια και κυρίως ο σολομός απαραίτητα στην διατροφή μας: περιέχουν ωμέγα-3 και ωμέγα-6 λιπαρά οξέα. 
 
Ελαιόλαδο: Το ελαιόλαδο περιέχει μονοακόρεστα λιπαρά οξέα τα οποία είναι δομικά συστατικά της μεμβράνης των νευρικών κυττάρων και  συστατικό του ελύτρου μυελίνης.
 
Αυγά: ακετυλοχολίνη, βιταμίνες, σεροτονίνη (ADA: 2006).
 
Κακάο σε σπόρους (σοκολάτα), μπρόκολο, μούρα, κρασί: πλούσια σε αντιοξειδωτικά.
 
Ξηροί καρποί Λιπαρά οξέα και βιταμίνες Β: συνεισφέρουν σημαντικά στην ομαλή δραστηριότητα του νευρικού συστήματος. Μείωση της θειαμίνης (βιταμίνη Β1) προκαλεί εγκεφαλοπάθεια και το σύνδρομο Korsakoff. Η απουσία της βιταμίνης Β12 προκαλεί μεγαλοβλαστική αναιμία (Kandel, Schwartz, Jessel: 2000).
 
Λαχανικά και φρούτα: υδατάνθρακες, βιταμίνες, αντιοξειδωτικά.

 

Πηγή: Το παρόν κείμενο προέρχεται από το αγγλικό άρθρο  “Nutrition, Cognition and Mental Health: Looking for links.”  του επισστημονικού μας συνεργάτη Χαράλαμπου Πετρά.Διαβάστε εδώ ολόκληρο το άρθρο μεταφρασμένο στα ελληνικά.

 

 



Ποια είναι η δική σου ερώτηση / σχόλιο;

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν κοινοποιείται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Επιτρέπονται τα εξής στοιχεία και ιδιότητες HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>