Η Πρόληψη και το νέκταρ της αθανασίας

Μαΐου 09, 2016


Η πλούσια μυθολογία της Ινδίας εμπεριέχει μια πανέμορφη και σημειολογικά αξιόλογη ιστορία για το νέκταρ της αθανασίας και τον Ντανβαντάρι, τον θεράποντα ιατρό των θεών και θεό της Αγιουρβέδα.
Στα αρχαία χρόνια οι θεοί και οι δαίμονες ταλαιπωριόντουσαν από ασθένειες και από τα γηρατειά, έτσι προσέγγισαν τον θεό Βισνού (συμβολίζει τη συντήρηση στην τριάδα της δημιουργίας-συντήρησης-καταστροφής) και τον ρώτησαν πως θα ξανακέρδιζαν τη δύναμη τους και την υγεία τους.
Ο θεός Βισνού τους αποκρίθηκε, ότι ο μόνος τρόπος να αποκτήσουν τέλεια υγεία είναι να καλέσουν τον θεό Ντανβαντάρι. Ο Βισνού τους εξήγησε ότι  πρέπει να διαλέξουν ένα σύνολο βοτάνων και να τα πετάξουν στον ωκεανό του γάλατος (γαλαξίας). Έπειτα χρησιμοποιώντας ένα βουνό ως αναδευτήρα θα έπρεπε να ανακατέψουν τον ωκεανό. Ο βισνού θα ενσαρκωνόταν σε χελώνα για να σχηματίσει τη βάση του βουνού και το παντοδύναμο φίδι Βασούκι θα ήταν το μοχλικό σκοινί για την ανάδευση.
Έτσι και έγινε, οι θεοί και οι δαίμονες επιθυμούσαν έντονα το νέκταρ της αθανασίας και αποφάσισαν να συνεργαστούν. Συνέλλεξαν τα βότανα, τα έριξαν στον ωκεανό του γάλατος και άρχισαν την ανάδευση του. Δυστυχώς κάτι πήγε λάθος, καθώς ξέχασαν να προσευχηθούν για την απομάκρυνση των εμποδίων στο θεό Γκανές (ο θεός με το κεφάλι ελέφαντα, απομακρύνει τα εμπόδια από το δρόμο). Το φίδι Βασούκι ειδοποίησε ότι σύντομα θα έφτυνε το δηλητήριο του γιατί είχε εξαντληθεί. Το δηλητήριο ήταν τόσο δυνατό που θα σκότωνε όλα τα ζωντανά όντα στη Γη, εάν έπεφτε σε αυτή.
Οι θεοί έτρεξαν στον Σίβα (συμβολίζει τη δημιουργική καταστροφή και την αποκατάσταση) και του ζήτησαν με ζέση να καταπιεί το δηλητήριο, μιας και μόνο αυτός μπορούσε να το αντέξει. Ο Σίβα συμφώνησε και ενώ το έπινε, η γυναίκα του Παρβάτι έτρεξε γρήγορα και του πίεσε το λαιμό για να αποτρέψει την μετακίνηση του δηλητήριου στο υπόλοιπο σώμα του. Έκτοτε ο λαιμός του Σίβα έγινε μπλε.
Ο Βισνού αντιλαμβανόμενος ότι τα προβλήματα δημιουργήθηκαν γιατί, δεν είχαν γίνει όλες οι απαραίτητες προετοιμασίες, καθοδήγησε τους θεούς και τους δαίμονες να προσευχηθούν στο θεό Γκανες για την απομάκρυνση των εμποδίων.
Όταν η ανάδευση του ωκεανού του γάλατος άρχισε πάλι χωρίς απρόοπτα, όλα τα είδη των πετραδιών, όμορφα δέντρα, ελέφαντες βγήκαν από τον ωκεανό. Μαζί τους αναδύθηκε  η Λάξμι, η θεά του πλούτου και της αφθονίας και η αδερφή της Αλάξμι, η θεά της κακοτυχίας, οι Ουράνιες νύμφες Αψάρας και η θεά του αλκοόλ και της μέθης Βαρούνι. Τελικά εμφανίστηκε ο θεός Νταβαντάρι κρατώντας το ελιξίριο της αθανασίας- Αμρίτα.
Ωστόσο οι περιπέτειες τους δεν τελείωσαν εδώ, γιατί οι θεοί πριν προλάβουν να δουν καλά καλά το νέκταρ της ζωής, το άρπαξαν οι δάιμονες.
Οι θεοί πήγαν πάλι στο θεό Βισνού και ζήτησαν τη βοήθεια του. Αυτός τότε ενσαρκώθηκε σε ένα ελκυστικό θηλυκό άγγελο- Μοχίνι και έπεισε τους δαίμονες να κλείσουν τα μάτια τους, ενώ έπιναν ο νέκταρ. Μόλις έκλεισαν τα μάτια τους, η Μοχίνι άρπαξε το ελιξίριο και το έδωσε αμέσως στους θεούς, εκείνοι το ήπιαν γρήγορα και ξανακέρδισαν την ακτινοβολία τους.

Ο θεός της Αγιουρβέδα και θεράποντας ιατρός των θεών , Ντανβαντάρι είναι μια από τις ενσαρκώσεις του Θεού Βισνού. Στον Ινδουισμό ένας θεός ενσαρκώνεται σε κάποια άλλη μορφή στη Γη, για να βοηθήσει τους ανθρώπους. Ο θεός Βισνού ανήκει στην τριάδα των θεών Βράχμα-Βισνού-Σίβα και φέρει τις ιδιότητες της συντήρησης.
Το γεγονός ότι ο Ντανβαντάρι είναι μία άλλη μορφή του Βισνού, μας δέιχνει ότι το νέκταρ της αθανασίας και η τέλεια υγεία έρχονται μέσα από τη συντήρηση της σωματικής-νοητικής-συναισθηματικής υγείας μας. Η πρόληψη φυσικά είναι το χρυσό κλειδί για την υγεία.
Ένα καλό πείραμα για να δούμε τα αποτελέσματα της πρόληψης, είναι να πάρουμε ένα σπόρο και να τον φυτέψουμε σε ένα άγονο, ξερό έδαφος, που δεν το βλέπει πολύς ήλιος, και ένα σπόρο σε ένα γόνιμο έδαφος, με θρεπτικά φυσικά λιπάσματα σε ευήλιο μέρος. Ο ένας σπόρος θα μεγαλώσει με δυσκολία, και το φυτό θα βγει καχεκτικό, αντίθετα ο άλλος σπόρος θα αναπτυχθεί σε ένα υγιές και δυνατό φυτό, ικανό να βγάλει θρεπτικούς καρπούς. Ανάλογη είναι και η αντιμετώπιση που καλούμαστε να έχουμε για την προσωπική μας φροντίδα, ακολουθώντας μια υγιεινή διατροφή, την κατάλληλη για εμάς σωματική άσκηση, αντιμετωπίζοντας τα γεγονότα της ζωής ήρεμα, χωρίς άγχος και να έχοντας καθημερινή επαφή με τον ήλιο.
Άλλο ένα αξιόλογο σημείο της ιστορίας είναι η συνεργασία θεών και δαιμόνων για να πάρουν το ελιξίριο. Προκειμένου να εξελιχθούμε, είναι ωφέλιμο να παρατηρήσουμε και να συνεργαστούμε με τα ελαττώματα μας, και τις ασθένειες μας. Αυτά υπάρχουν γιατί κάτι τα έχει προκαλέσει, εμείς τα έχουμε δημιουργήσει και αν τα ακούσουμε και αποκαταστήσουμε την ειρήνη μέσα μας, θα επανέλθει η υγεία.

Στην πραγματικότητα οι ασθένειες έρχονται να μας δώσουν το μήνυμα της αλλαγής. Είναι μικρά πράγματα που δεν προσέξαμε για καιρό και εκδηλώνονται σε μεγάλη κλίμακα, κρούοντας μας το καμπανάκι της αλλαγής.  Για παράδειγμα οι εντερικές διαταραχές συναντώνται σε ανθρώπους με πολύ άγχος, που δεν προσέχουν τη διατροφή τους. Επειδή οι συγκεκριμένοι άνθρωποι πίστευαν ότι δεν είχαν αρκετό χρόνο για να φάνε φρέσκο μαγειρεμένο φαγητό, αφού πρώτα κάτσουν μερικά λεπτά να ηρεμήσουν και δεν εκτελούσαν όλες τις δραστηριότητες τους σταθερά και με ηρεμία, έρχεται η κλιμάκωση των κινήσεων αυτών στη μορφή κάποιας πιθανής κολίτιδας.

Είναι σημαντικό να μην κατηγορούμε τον εαυτό μας για οποιαδήποτε ασθένεια, ή πρόβλημα υγείας, αλλά να μάθουμε από αυτό και στη συνέχεια να ακολουθήσουμε ένα φυσικό υγιεινό τρόπο ζωής, σέ όλα τα επίπεδα, προλαμβάνοντας τα μελλοντικά ζητήματα υγείας.

-Ayurveda-Ωmega

About Author



Ποια είναι η δική σου ερώτηση / σχόλιο;

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν κοινοποιείται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Επιτρέπονται τα εξής στοιχεία και ιδιότητες HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>