Τα top 6 ειδη τροφών που πρεπει να αποφευγουμε

Ιανουαρίου 20, 2015

Ο Ιανουάριος είναι η καταλληλότερη περίοδος για να αποτοξινώσουμε το σώμα μας μετά από τα πλούσια εορταστικά γεύματα των Χριστουγέννων και να θέσουμε ρεαλιστικούς στόχους σε σχέση με τις διατροφικές μας συνήθειες για την νέα χρονιά!

Υπάρχουν πολλά διατροφικά προγράμματα καθώς και ευρύ ασκησιολόγιο που μπορούμε να ακολουθήσουμε, συχνά όμως δεν λαμβάνουμε υπόψιν μας το βασικότερο στοιχείο που μπορεί να συμβάλλει στην επιτυχία  της προσπάθειάς μας.

Από αρχαιοτάτων χρόνων το σώμα του ανθρώπου αναζητούσε τις τροφές που του έδινε η μητέρα φύση… φρέσκα λαχανικά, φρούτα, όσπρια, και καθημερινή άσκηση με πολύ περπάτημα.

Στη σημερινή κοινωνία, το μεγαλύτερο ποσοστό του πληθυσμού διατρέφεται με τροφές που προκαλούν στο σώμα φλεγμονές, καθώς και πληθώρα τροφών που έχουν κατηγορηθεί ότι προκαλούν πάχος, κατάθλιψη αλλά και πολλές σωματικές παθήσεις. Ειδικά την περίοδο των εορτών οι διατροφικές μας επιλογές και οι συνδυασμοί τροφών που κάνουμε, μπορεί να παίξουν σημαντικό ρόλο στην τοξίνωση του οργανισμού και στο αίσθημα του βάρους που αισθανόμαστε.

Ξεκινήστε την Χρονιά επιλέγοντας καθημερινά για την διατροφή σας βιολογικές και ακατέργαστες τροφές, που προέρχονται κατευθείαν από τη φύση, τροφές που δεν είναι τυποποιημένες σε σακουλάκια και κονσέρβες και δεν περιέχουν χημικά. Τέτοιες τροφές θα βοηθήσουν το σώμα να αποβάλλει τις φλεγμονές και θα αφήσουν ελεύθερο χώρο στο συκώτι να μεταβολίσει σωστά το λίπος των τροφών

Υιοθετώντας έναν πιο υγιεινό τρόπο διατροφής, μπορείτε να τρώτε πιο ελεύθερα τις ποσότητες που επιθυμείτε χωρίς να υποβάλλετε τον οργανισμό σας σε στερητικές δίαιτες και εξαντλητική άσκηση.

Βελτιώνοντας τον τρόπο σκέψης μας δημιουργούμε μια πιο ισορροπημένη και υγιή σχέση με το φαγητό!

Το να βρούμε το κλειδί για μία ισορροπημένη, υγιεινή διατροφή είναι πολύ πιο απλό και εύκολο από ότι νομίζουμε.

Μια σχέση με γερά θεμέλια και αξίες βασισμένες στο να τροφοδοτούμε το σώμα μας με “υγεία” μέσω των βιολογικών και ακατέργαστων τροφών, παρά το να περιορίζουμε απλά τις θερμίδες που προσλαμβάνουμε ημερησίως, είναι το μυστικό για καλυτερη υγεία και ευεξία σε σώμα και νου!

Σε αυτό το γεμάτο υγεία διατροφικό μας ταξίδι, σας δίνουμε μια λίστα οδηγό που περιλαμβάνει τις πιο φλεγμονώδης τροφές που πρέπει να αποφεύγετε καθώς και εύκολες εναλλακτικές που θα σας επιτρέψουν να απολαμβάνετε τα αγαπημένα σας φαγητά.

1. Επεξεργασμένη ζάχαρη

Αντικαταστήστε την επεξεργασμένη ζάχαρη με ακατέργαστο μέλι, βιολογικό σιρόπι σφενδάμου, στέβια ή φρούτα που περιέχουν φυσικά σάγχαρα.

2. Νάτριο

Προτιμήστε το ροζ αλάτι Ιμαλάϊων. Αποφεύγοντας επίσης τα επεξεργασμένα και έτοιμα πακεταρισμένα τρόφιμα, μειώνετε σημαντικά την ημερήσια πρόληψη νατρίου.

3. Αλεύρι σιτηρών

Το αλεύρι αμυγδάλου ή καρύδας ακόμα και αν είναι συσκευασμένο (μπορείτε να το φτιάξετε και μόνοι σας), είναι ελάχιστα επεξεργασμένο και αποτελεί τέλειο υποκατάστατο φαγητών που περιέχουν κοινό αλεύρι.

4. Επεξεργασμένα λάδια

Αντικαταστήστε τα επεξεργασμένα λάδια όπως λάδι λαχανικών , ηλιέλαιο, λάδι canola με λάδια που περιέχουν υψηλής ποιότητας λιπαρά ωμέγα 3 και ωμέγα 6. Οι καλύτερες πηγές είναι το έξτρα παρθένο ελαιόλαδο, έξτρα παρθένο λάδι καρύδας, σπόροι hemp και chia, τα avocado και το λάδι από avocado.

5. Γαλακτοκομικά προιόντα αγελάδος

Αντί για αγελαδινά γαλακτοκομικά προϊόντα καταναλώστε πρόβεια και κατσικίσια. Στην ηλικία των 1,5-2 ετών, το ανθρώπινο σώμα σταματάει να παράγει τα ένζυμα τα οποία είναι υπεύθυνα για την χώνεψη των γαλακτοκομικών προϊόντων. Η σύσταση των πρόβειων και κατσικίσιων προϊόντων είναι πιο ευκολοχώνευτη από το ανθρώπινο σώμα σε σχέση με τα αγελαδινά.

6. Αλκοόλ

Το αλκοόλ βρίσκεται στη κορυφή της λίστας τροφών που προκαλούν φλεγμονές στον οργανισμό μας. Αντικαταστήστε το με νερό, τσάι, ή φυσικούς χυμούς χωρίς ζάχαρη και δώστε στο σώμα σας την ευκαιρία να αποτοξινωθεί και να προάγει την υγεία του.

Καλή Αρχή!

 

πηγη : Bhavana Yoga Center

About Author



Ποια είναι η δική σου ερώτηση / σχόλιο;

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν κοινοποιείται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Επιτρέπονται τα εξής στοιχεία και ιδιότητες HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>