Το καλοκαίρι, το νερό και η πρόληψη της αφυδάτωσης!

Ιουνίου 23, 2015

Το σώμα χρειάζεται συνεχώς νερό για όλες του τις λειτουργίες. Το ξέρετε ότι το σώμα μας χάνει νερό ακόμη και όταν δεν κάνουμε τίποτα; Οι απώλειες νερού δεν είναι μόνο από την ούρηση και την αφόδευση. Η αφυδάτωση είναι επικίνδυνη κατάσταση που θέτει τη ζωή σε κίνδυνο. Ο οργανισμός μας, χάνει νερό και διαμέσου του δέρματος, του ιδρώτα και της αναπνοής. Όταν είμαστε σε κατάσταση ξεκούρασης ή σε χαμηλές θερμοκρασίες, η απώλεια νερού είναι λιγότερη.

Όπως και το οξυγόνο, το νερό είναι εξαιρετικά σημαντικό για την επιβίωση μας. Χωρίς νερό κάποιος επιβιώνει μόνο για μερικές μέρες, το πολύ μια εβδομάδα ενώ χωρίς φαγητό μπορεί να επιβιώσει έως και 6 εβδομάδες.

Η αφυδάτωση είναι επικίνδυνη κατάσταση που θέτει τη ζωή σε κίνδυνο. Όσο μεγαλύτερο ποσοστό νερού χάνει το σώμα τόσο η κατάσταση γίνεται πιο επικίνδυνη.

Τα σημεία αφυδάτωσης παρουσιάζονται ανάλογα με το βαθμό απώλειας νερού από το σώμα. Στις περισσότερες περιπτώσεις η αφυδάτωση είναι ήπιας ή μέτριας μορφής.

Εάν η ήπια αφυδάτωση δεν διορθωθεί, τότε το στόμα ξηραίνεται, κοκκινίζει το δέρμα, εκδηλώνεται έντονη κούραση και μειώνονται οι λειτουργικές ικανότητες του οργανισμού. Σε σοβαρότερες περιπτώσεις αφυδάτωσης, η αρτηριακή πίεση πέφτει επικίνδυνα, μειώνεται η κυκλοφορία του αίματος με αποτέλεσμα να μη γίνεται καλή οξυγόνωση και να μην τροφοδοτούνται οι ιστοί και τα όργανα με τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά.

Είναι τότε που μπορεί να προκύψουν ζαλάδες, απώλεια της συνείδησης, ταχυκαρδία, νεφρική ανεπάρκεια και τέλος μπορεί να επέλθει ο θάνατος.

Ποιοι κινδυνεύουν περισσότερο από την αφυδάτωση;

Οι ηλικιωμένοι, τα βρέφη, οι ασθενείς με σοβαρές χρόνιες παθήσεις ή που παρουσιάζουν πυρετό, διάρροια και εμετούς, οι εργαζόμενοι σε ψηλές θερμοκρασίες, ιδιαίτερα το καλοκαίρι έξω στον ήλιο όπως οι οικοδόμοι και άλλοι επαγγελματίες στην οικοδομική βιομηχανία κινδυνεύουν περισσότερο από αφυδάτωση.

Πώς θα προφυλαχθείτε, εσείς και τα παιδιά σας από την αφυδάτωση;

Είναι πολύ σημαντικό να λαμβάνονται όλα τα μέτρα για την πρόληψη της αφυδάτωσης. Μην περιμένετε να διψάσετε για να πίνετε νερό.

Ο καθένας πρέπει να λαμβάνει υπόψη την ατομική του κατάσταση, τις καιρικές συνθήκες και ανάλογα να μεριμνεί να πίνει άφθονο νερό. Πρέπει να δίνεται ιδιαίτερη σημασία στους ηλικιωμένους στα παιδιά και σε αυτούς που ασθενούν. Είναι πιο ευάλωτοι στην αφυδάτωση και θα πρέπει να προστατεύονται περισσότερο με προσεκτική και κατάλληλη λήψη υγρών.

Για τους ενήλικες χωρίς προβλήματα υγείας συστήνονται συνήθως από 6 έως 8 ποτήρια νερό κάθε μέρα. Σε άτομα με παθήσεις νεφρών ή καρδίας ο γιατρός θα συμβουλεύει ανάλογα πόσο νερό απαιτείται για τις ανάγκες του συγκεκριμένου ασθενούς.

Δεν πρέπει επίσης να ξεχνούμε ότι εκτός από το νερό που πίνουμε, ορισμένα φρούτα ή τρόφιμα είναι πολύ καλές πηγές νερού. Για παράδειγμα το καρπούζι, το πεπόνι, τα καρότα, το μαρούλι, η ντομάτα, το μπρόκολο, το μήλο, τα πορτοκάλια, το γκρέιπφρουτ, περιέχουν περισσότερο από 80% νερό.

Ο καφές και το τσάι προσφέρουν νερό αλλά να γνωρίζετε ότι αυξάνουν τη διούρηση. Τα ροφήματα με καφεΐνη που έχει διουρητική δράση μπορεί να βοηθούν την αφυδάτωση. Τα αλκοολούχα ποτά δεν είναι καλός τρόπος ενυδάτωσης και να αποφεύγονται για το σκοπό αυτό.

http://www.medlook.net/

 

About Author



Ποια είναι η δική σου ερώτηση / σχόλιο;

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν κοινοποιείται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Επιτρέπονται τα εξής στοιχεία και ιδιότητες HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>