Χάστε εύκολα και υγιεινά τα περιττά κιλά που «έφερε» ο Αϊ Βασίλης

Ιανουαρίου 17, 2013

Γράφει η Αναστασία Βανδώρου, Κλινική Διαιτολόγος-Διατροφολόγος, MSc

Κάθε χρόνο οι γιορτές μας δίνουν την αφορμή να χαλαρώσουμε, να διασκεδάσουμε και βέβαια να «ενδώσουμε» σε πολλά νόστιμα φαγητά και γλυκά. Πέρα από τις ευχάριστες αναμνήσεις πολλές φορές μας αφήνουν και με τύψεις όταν αντικρίζουμε την ένδειξη της ζυγαριάς. Η αρχή του νέου έτους όμως είναι εδώ και μαζί του η διάθεση για αλλαγές! Για αυτό ας αφήσουμε στην άκρη τις τύψεις και ας αναλάβουμε δράση με απλές, μικρές αλλαγές..το καλοκαίρι εξάλλου δεν είναι και τόσο μακριά!

 

  • Η καλή μέρα από το πρωί φαίνεται!  Στα αγγλικά το πρωινό λέγεται «Breakfast» δηλαδή «διακοπή της νηστείας» αφού είναι το πρώτο και σημαντικότερο γεύμα της ημέρας που μας εφοδιάζει με ενέργεια και θρεπτικά συστατικά για να αντεπεξέλθουμε στις πρωινές μας δραστηριότητες. Οργανώνει τα γεύματα της υπόλοιπης μέρας, καθώς επίσης βοηθάει να αποφύγουμε ένα πρόχειρο δεκατιανό π.χ. μια τυρόπιτα. Μερικά λεπτά το πρωί αρκούν για να ετοιμάσετε ένα τοστ ολικής ή ένα μπολ δημητριακά με γάλα ή δυο φρυγανιές με μέλι.

 

  • 5 την ημέρα! Καθημερινός στόχος πρέπει να είναι η κατανάλωση 5 φρούτων και λαχανικών ημερησίως. Είναι τρόφιμα πλούσια σε αντιοξειδωτικά, βιταμίνες, μέταλλα, ιχνοστοιχεία αλλά και φυτικές ίνες, όλα απαραίτητα για την καλή λειτουργία του οργανισμού. Ένα υγιεινό σνακ μπορεί να είναι 2 δροσιστικά φρούτα ή  φρουτοσαλάτα με γιαούρτι, ενώ κάθε κύριο γεύμα καλό είναι να συνοδεύεται από μια πολύχρωμη σαλάτα!

 

  • Επιστροφή στις ρίζες μας. Πριν από μερικές δεκαετίες η Ελλάδα ήταν ο απόλυτος εκπρόσωπος της Μεσογειακής διατροφής. Από τότε όμως τα πράγματα έχουν αλλάξει και έχουμε υιοθετήσει ένα δυτικό πρότυπο διατροφής με αποτέλεσμα την δραματική αύξηση της παχυσαρκίας. Η μεσογειακή διατροφή χαρακτηρίζεται από την κατανάλωση ποικιλίας φρούτων, λαχανικών, δημητριακών ολικής αλέσεως, ψαριών, θαλασσινών αλλά και του ελαιόλαδου!

 

  • Περιορίστε τις εύκολες λύσεις! Χαρακτηριστικό της εποχής μας είναι οι γρήγοροι ρυθμοί. Στο τέλος μιας κουραστικής ημέρας το μόνο που σκεφτόμαστε είναι να καθίσουμε στον καναπέ, να χαλαρώσουμε και να παραγγείλουμε φαγητό  εύκολα και γρήγορα. Δυστυχώς τα φαγητά αυτά είναι συνήθως πλούσια σε θερμίδες, λιπαρά κακής ποιότητας καθώς και αλάτι, συστατικά που έχουν ενοχοποιηθεί για την ανάπτυξη διαφόρων προβλημάτων υγείας. Θα υπάρξουν και μέρες που θα παραγγείλουμε αλλά όχι συστηματικά.

  • Κάντε την άσκηση τρόπος ζωής! Η άσκηση ενισχύει τόσο την σωματική όσο και την πνευματική υγεία και αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι μιας επιτυχημένης προσπάθειας απώλειας αλλά και διατήρησης βάρους… είναι με απλά λόγια το «αντίδοτο των ατασθαλιών»! Το πρόβλημα είναι ότι ο αρχικός ενθουσιασμός συνήθως μετριάζεται ή δεν βλέπουμε σύντομα έντονα αποτελέσματα και τα παρατάμε! Για να μην συμβεί αυτό πρέπει στην αρχή να θέτουμε μικρούς και ρεαλιστικούς στόχους, όπως είναι τα 30 λεπτά περπάτημα ημερησίως. Αν μένουμε πιστοί στην προσπάθειά μας και βρούμε τον τρόπο άσκησης που πραγματικά μας ευχαριστεί, το σώμα μας θα μας ανταμείψει!

 

  • Η καλή οργάνωση είναι το παν! Οργανωθείτε! Καλό είναι να φροντίσετε να υπάρχουν στο σπίτι όλα τα τρόφιμα που χρειάζεστε καθημερινά όπως φρούτα, λαχανικά, όσπρια κτλ και ίσως να απομακρύνετε πειρασμούς π.χ. σοκολάτες, πατατάκια κτλ. Προγραμματίστε τί θα φάτε την επόμενη από σήμερα, ώστε να αποφύγετε  τις διατροφικές παρασπονδίες. Θέστε τον προσωπικό σας καθημερινό στόχο και ακολουθήστε τον!

 

ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ ΧΩΡΙΣ ΠΕΡΙΤΤΑ ΚΙΛΑ!



Ποια είναι η δική σου ερώτηση / σχόλιο;

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν κοινοποιείται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Επιτρέπονται τα εξής στοιχεία και ιδιότητες HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>