7 βήματα για να συγχωρήσω εμένα ή και κάποιον άλλον!

Ιουνίου 14, 2013
inspire_forgiven

freedigitalphotos


Της 
ΖηζήΠατεράκη, Spiritual Teacher/Healer

Μια από τις πιο δύσκολες  απαντήσεις στη  μεγαλύτερη πρόκληση της ζωής μας είναι να συγχωρώ.

Παρακάτω σας γράφω τα 7 βήματα που μπορούμε να πάρουμε για την πορεία μας  προς την συγχώρεση.

1. Ευθύνη: Πείτε στον εαυτό σας ότι δε θα επιρρίψετε άλλες ευθύνες σε κανέναν, για το γεγονός που έγινε.

2. Αίσθημα: Θυμηθείτε το περιστατικό και αυτό που νιώσατε εκείνη τη στιγμή που συνέβη το λάθος. Νιώστε το στο σώμα σας. Βιώστε την αίσθηση ακριβώς σαν να ξανασυμβαίνει.

3. Επισήμανση: Βάλτε έναν τίτλο συναισθήματος  για εκείνο το συμβάν. Ήταν: θυμός, φόβος, θλίψη, ζήλια;

4. Εκφράζοντας: Γράψτε σε ένα χαρτί περιγράφοντας ακριβώς ό,τι συνέβη στο περιστατικό σε πρώτο πρόσωπο, μετά να το ξαναγράψετε πάλι σαν το δεύτερο πρόσωπο. Τέλος, να το ξαναγράψετε σαν ένα τρίτο άτομο που το βλέπει αντικειμενικά και ουδέτερα και απλά το περιγράφει.

5. Μοιράζοντας την ιστορία σας. Κοιτάξτε το πρόσωπο δίπλα σε σας και μοιραστείτε την ιστορία σας, ή να τη μοιραστείτε με κάποιον που εμπιστεύεστε πάρα πολύ.

6. Απελευθέρωση: Ποτίστε με τα δάκρυά σας ή καταστρέψτε, κάψτε  αυτό το χαρτί.

7. Γιορτάζοντας: Σηκωθείτε και γιορτάστε την  απελευθέρωση που ήρθε. Ίσως να χορεύατε και λίγο με μουσική.
Ακολουθεί ένας διαλογισμός για την ανάληψη της ευθύνης των πράξεών μας.

Aυτό είναι και το πρώτο που χρειάζεται για να μπορέσω να συγχωρέσω τον εαυτό μου.

Είναι εύκολο να ρίχνουμε στους άλλους το φταίξιμο για τα δικά μας προβλήματα. Η συνήθεια του καταλογισμού των ευθυνών για τις δικές μας πράξεις στους άλλους στον καιρό, στην οικονομία ή σε οτιδήποτε άλλο είναι ανειλικρινής και μας αποδυναμώνει.

Άσκηση:
1- Καθίστε σ’ ένα μαξιλάρι ή σε μια καρέκλα, στο χώρο διαλογισμού σας. Διαλογιστείτε παρακολουθώντας την αναπνοή σας για πέντε λεπτά.

2- Σκεφτείτε μια κατάσταση ή ένα σχέδιο, όπου τα πράγματα δεν πήγαν καλά, όχι από κάτι που κάνατε εσείς, αλλά εξαιτίας των πράξεων κάποιου άλλου. Για παράδειγμα, ολοκληρώσατε μια σημαντική πρόταση με προθεσμία την επόμενη μέρα και τη δώσατε σ’ έναν βοηθό για να τη στείλει από το προηγούμενο βράδυ. Ο βοηθός, όμως, δεν έκανε τη δουλειά. Όταν το αφεντικό σας είναι έξαλλο από θυμό, εσείς με τη σειρά σας κατηγορείτε το βοηθό σας. Πώς νιώθετε που κατηγορείτε το βοηθό σας; Θυμηθείτε ένα πρόσφατο περιστατικό, κατά το οποίο κατηγορήσατε άλλους για τις δικές σας δυσκολίες.

3- Τώρα, δείτε την άλλη πλευρά, ότι δηλαδή εσείς είχατε την ευθύνη για την σύνταξη και την έγκαιρη αποστολή της πρότασης. Πώς νιώθετε γι’ αυτό; Νιώθετε μεγαλύτερη δύναμη; Όταν έχετε την πλήρη ευθύνη, μπορείτε να διδαχτείτε από τα λάθη σας. Ίσως την επόμενη φορά τελειώσετε νωρίς την πρόταση και φροντίσετε  να σταλεί μία μέρα νωρίτερα.

4- Σκεφτείτε μια ανάλογη κατάσταση, κατά την οποία ρίξατε οι κάποιον άλλο το φταίξιμο για τη δική σας αποτυχία. Ξανασκεφτείτε την κατάσταση και αυτήν τη φορά αναλάβετε την πλήρη ευθύνη. Τι διδαχθήκατε; Πώς σας έδωσε δύναμη η ανάληψη της ευθύνης;

ΝΑΜΑΣΤΕ

 



Ποια είναι η δική σου ερώτηση / σχόλιο;

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν κοινοποιείται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Επιτρέπονται τα εξής στοιχεία και ιδιότητες HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>