Ζάχαρη: Απεξάρτηση τώρα!

Ιουλίου 10, 2013
inspire_sug

Freedigitalphotos


Μην πανικοβληθείτε αν δεν υπάρχει τίποτα γλυκό στο σπίτι. Αν οι πόθοι σας ελέγχουν τη ζωή σας, την ελευθερία και την επιδίωξη της
ευτυχίας σας, είναι καιρός να “ανεξαρτητοποιηθείτε” και να ζήσετε χωρίς βλαβερές εξαρτήσεις, όπως η ζάχαρη!

Η αύξηση του σακχάρου στο αίμα που προκαλεί η ζάχαρη, μας προσφέρει ενέργεια. Παρέχει επίσης σεροτονίνη στον εγκέφαλο, η οποία μας κάνει ευτυχισμένους. Αλλά η ενέργεια και το αίσθημα της ευτυχίας από τη ζάχαρη είναι βραχύβια, που ακολουθείται από μια απότομη πτώση της διάθεσης. Αυτό γίνεται γιατί δημιουργείται η ανάγκη για περισσότερη ενέργεια ή ευτυχία!!! Και έτσι ο κύκλος της εξάρτησης αρχίζει.

Όλοι γνωρίζουμε ότι η ζάχαρη σίγουρα δεν είναι καλή για το βάρος μας. Ας δούμε όμως σε ποιους τομείς της υγείας μας επηρεάζει η ζάχαρη:

1. Η ζάχαρη μας κάνει να νιώθουμε πείνα
Η ζάχαρη κρύβεται όχι μόνο στα αναψυκτικά, στις καραμέλες ή στα κέικ. Είναι στα αλκοολούχα ποτά, στο ζαχαρούχο τσάι και τον καφέ. Όταν τρώμε τροφές που εμπεριέχουν ζάχαρη, το σάκχαρο στο αίμα μας αυξάνεται. Το πάγκρεας απελευθερώνει την ινσουλίνη, η οποία είναι απαραίτητη για την παροχή της γλυκόζης από το αίμα στα κύτταρα και, συνεπώς, μειώνει τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα. Όταν η ζάχαρη βρίσκεται σε υψηλά επίπεδα στο αίμα μας, νιώθουμε το αίσθημα της πείνας πολύ έντονο, οπότε θέλουμε να φάμε επειγόντως κάτι γλυκό!

2. Η ζάχαρη μας κάνει κυκλοθυμικούς και υποτονικούς
Όταν η ζάχαρη στο αίμα μας έχει μειωθεί, το ίδιο κάνει και η
ενέργεια και η διάθεσή μας. Θέλοντας να ενισχύσουμε την ενέργειά μας και να γίνουμε “ευτυχείς” μπαίνουμε ξανά στο “τρενάκι του λούνα παρκ της ζάχαρης”.

3. Η ζάχαρη αποθηκεύεται ως λίπος
Όταν η ινσουλίνη απελευθερώνεται, δίνει εντολή στο σώμα να αποθηκεύσει τις υπερβολικές θερμίδες ως λίπος. Η ζάχαρη “βοηθάει” στην αποθήκευση του λίπους στο σώμα. Τρώγοντας πολλή ζάχαρη και υδατάνθρακες με την πάροδο του χρόνου το σώμα κάνει αντίσταση στην ινσουλίνη και χρειάζεται να απελευθερωθεί για να γίνει η διεργασία. Όταν υπάρχει περισσότερη ινσουλίνη από τα κανονικά επίπεδα, θα υπάρξουν περισσότερα σήματα για αποθήκευση γλυκόζης ως λίπος. Οι αυξημένες αποθήκες λίπους είναι ένας σημαντικός παράγοντας που συμβάλλει στην ανάπτυξη των καρδιακών παθήσεων, του διαβήτη και άλλων ασθενειών.

4. Βλάπτει το δέρμα μας
Η γλυκοζυλίωση προκαλείται από μία χημική αντίδραση της γλυκόζης, που υπάρχει φυσιολογικά στον οργανισμό, και των ινών του δέρματος, δηλαδή του κολλαγόνου και της ελαστίνης, η οποία προκαλεί αλλαγή της δομής τους. Στα καινούργια μόρια ή τις γλυκοτοξίνες που δημιουργούνται έχει δοθεί το όνομα «Τελικά Προϊόντα Προχωρημένης Γλυκοζυλίωσης» ή AGEs (Advanced Glycation End Products), το οποίο ως ακρωνύμιο δεν θα μπορούσε να είναι πιο επιτυχημένο, αφού υποδηλώνει την ηλικία! Με τη σειρά τους, τα AGEs σχηματίζουν μοριακούς δεσμούς με βλαβερές συνέπειες για το δέρμα. Προσκολλώνται στις πρωτεΐνες και στο στηρικτικό ιστό του κολλαγόνου και της ελαστίνης, ο οποίος είναι υπεύθυνος για τη σφριγηλότητα και την ελαστικότητα του δέρματος, και τον αποδυναμώνουν κάνοντάς τον άκαμπτο και σκληρό.

5. Η ζάχαρη επηρεάζει το ανοσοποιητικό μας σύστημα
Όταν τρώμε κάτι γλυκό, το πάγκρεας απελευθερώνει ινσουλίνη για να μειωθούν τα υψηλά επίπεδα σακχάρου στο αίμα και να περάσει στη συνέχεια στα κύτταρα. Η ινσουλίνη αναστέλλει την απελευθέρωση της ανθρώπινης αυξητικής ορμόνης, με αποτέλεσμα να καταστέλλεται το ανοσοποιητικό σύστημα, καθιστώντας τον οργανισμό λιγότερο εξοπλισμένο για να καταπολεμήσει λοιμώξεις και ιούς.

6. Η ζάχαρη είναι η τροφή των παθογόνων μικροβίων στο έντερο.
Κάθε φορά που καταναλώνετε ζάχαρη στην ουσία τρέφετε τα
παθογόνα μικρόβια που εισέρχονται αναπόφευκτα στο σώμα με τις τροφές, τον αέρα, το νερό και την επαφή με διάφορα αντικείμενα και επικάθονται στο έντερο. Η υγεία του εντέρου μας είναι πολύ σημαντική διότι η άμυνα του οργανισμού εξαρτάται κατά 70% από την υγιή κατάσταση της εντερικής χλωρίδας. Όσο «τρέφουμε» με ζάχαρη τα παθογόνα μικρόβια, τόσο αυτά παράγουν τοξίνες, αλλεργιογόνες και καρκινογόνες ουσίες προκαλώντας υπερ-κινητικότητα, κόπωση, υπνηλία, μείωση συγκέντρωσης, κατάθλιψη, διάθεση για τσακωμό, κολπίτιδα, φούσκωμα της κοιλιάς και πολλές άλλες ανεπιθύμητες παρενέργειες.

Μερικές συμβουλές για να απαλλαγείτε από τη ζάχαρη:

α) Η κατανάλωση φυτικών πρωτεϊνών και ινών, βοηθά τη διατήρηση των σωστών επιπέδων σακχάρου στο αίμα.

β) Απαλλαγείτε από τις τεχνητές γλυκαντικές ουσίες.

γ) Κόψτε την καφεΐνη. Έχει αρνητική επίδραση στα επίπεδα σεροτονίνης και οι εναλλαγές ζάχαρης και καφεΐνης να δημιουργούν υπερδιέγερση και στη συνέχεια κόπωση του οργανισμού με πολλές παράπλευρες συνέπειες.

δ) Καταναλώστε φυσικά προβιοτικά. Τα προβιοτικά μάχονται των παθογόνων μικροβίων στο έντερο (τα οποία προκαλούν πολλές επιπλοκές στο σώμα) και μειώνουν την επιθυμία για κατανάλωση γλυκών και άσκοπου τσιμπολογήματος.

Αρθρογράφος:www.inspireyourlife.gr

 



Ποια είναι η δική σου ερώτηση / σχόλιο;

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν κοινοποιείται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Επιτρέπονται τα εξής στοιχεία και ιδιότητες HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>