Κάνε την άσκηση τρόπο ζωής και δώσε χρόνια στη ζωή σου!

Μαΐου 29, 2013

 Γράφει η Ειρήνη Μπάτη, καθηγήτρια φυσικής αγωγής και personal trainer

 

Ποιος δεν θέλει να προλάβει το γήρας, να νικήσει το χρόνο και να αυξήσει το προσδόκιμο της ζωής του;

Photo from www.ladiestreat.com

Χρόνια τώρα επιστήμονες, ειδικοί και μη, μιλούν για παράταση της νεότητας με κρέμες, επεμβάσεις, ελιξίρια και διάφορα άλλα, τα οποία υπόσχονται να μείνουμε για πάντα νέοι. Τα τελευταία χρόνια όμως οι έρευνες έχουν στραφεί προς την επίδραση της άσκησης. Και αυτό γιατί η αλήθεια είναι ότι δεν αρκεί να φαινόμαστε νέοι… Στόχος είναι, η νεότητα να πηγάζει από μέσα μας, έχοντας ένα ισχυρό σώμα και ένα υγιές μυαλό. Αυτό επιτυγχάνεται μόνο εάν καταφέρουμε να προλάβουμε τα σημάδια που αφήνει πάνω μας το πέρασμα των χρόνων.

Η άσκηση επιδρά σε όλες τις λειτουργίες του ανθρώπινου οργανισμού και το κυριότερο είναι ότι προστατεύει από πολλές παθήσεις όπως η καρδιοπάθεια, η υπέρταση, ο σακχαρώδης διαβήτης, τα εγκεφαλικά επεισόδια, η παχυσαρκία, η οστεοπόρωση κ.ά. καθώς έχει τρομερά ευεργετική επίδραση και στην ψυχολογική και συναισθηματική μας υγεία.

Η άσκηση δε γνωρίζει ηλικία. Αυτό είναι το συμπέρασμα όλων των σύγχρονων ερευνών, σύμφωνα με τις οποίες:

* Η μείωση της λειτουργικής ικανότητας έχει απόλυτη σχέση με την καθιστική ζωή και τον κινητικό περιορισμό.

* Η άσκηση που αυξάνει την αερόβια ικανότητα, βιολογικά ξυπνά τον οργανισμό έως και 15 χρόνια.

* Άνθρωποι οι οποία ασκούνται μέχρι τα βαθιά γηρατειά επιμηκύνουν το προσδόκιμο όριο της ζωής τους περισσότερο από τους συνομήλικους τους που κάνουν καθιστική ζωή.

Μιλώντας για άσκηση άρρηκτα συνδεδεμένες έννοιες είναι η ευρωστία και η υγεία. Χρειαζόμαστε ένα σώμα το οποίο λειτουργεί αποτελεσματικά και λειτουργικά ανεξάρτητα από την ηλικία μας.

* Γυμνάζομαι και διατηρώ την οστική μου πυκνότητα. Προλαβαίνω την οστεοπόρωση και την οστεοαρθρίτιδα. 

* Γυμνάζομαι και δίνω στον οργανισμό μου τη δυνατότητα της επιταχυνόμενης ανανέωσης των κυττάρων μου ώστε να έχω ένα δέρμα φωτεινό, λαμπερό και κυρίως υγιές.

* Γυμνάζομαι για να διατηρήσω τη γνωστική μου λειτουργία. Η τακτική άσκηση βελτιώνει άμεσα τη ροή αίματος προς τον εγκέφαλο και διεγείρει την ανάπτυξη νέων αιμοφόρων αγγείων.

 

Συνδυάζω την άσκηση με:

- τακτικές εξετάσεις,

- δίαιτα φτωχή σε λιπαρά, ζάχαρη, αλάτι και πλούσια σε φυτικές ίνες,

- διατήρηση κανονικού σωματικού βάρους και

- αποχή από το κάπνισμα.

Αν θέλετε λοιπόν να απολαύσετε καλύτερη υγεία καθώς μεγαλώνετε, να προλάβετε τις ασθένειες, να μειώσετε τον κίνδυνο των καταγμάτων και να έχετε βελτιωμένη ποιότητα ζωής… μην κάθεστε άλλο..

Η άσκηση δεν προσθέτει μόνο χρόνια στη ζωή αλλά και… Ζωή στα χρόνια μας!!!



Ποια είναι η δική σου ερώτηση / σχόλιο;

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν κοινοποιείται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Επιτρέπονται τα εξής στοιχεία και ιδιότητες HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>