Δώστε πίσω την παιδική ηλικία στα παιδιά!

Ιουλίου 11, 2014

image:plus.google.com

Οι εξωσχολικές δραστηριότητες αν και αποδεικνύονται σημαντικές για τη ζωή των παιδιών εντούτοις οδηγούν στην ολοένα και μεγαλύτερη μείωση του χρόνου που αφιερώνεται στο μη-προγραμματισμένο παιχνίδι – γεγονός που αποτελεί μία πολύ σημαντική παραμέληση των σύγχρονων γονέων.

Οι καλοκαιρινές διακοπές έχουν ξεκινήσει. Πλέον, τα παιδιά βρίσκονται για πολύ περισσότερες ώρες στο σπίτι μαζί με τους γονείς τους γεμάτα ενέργεια και χαρά για την απαλλαγή από τις σχολικές τους υποχρεώσεις. Αρκετές φορές, οι γονείς ενδέχεται να ενδώσουν στον πειρασμό να “προγραμματίσουν” για ακόμη μία φορά τις ζωές των παιδιών τους, γράφοντας τα σε καλοκαιρινές δραστηριότητες που θα μειώσουν κατά πολύ τον χρόνο, τη χαρά και ξεγνοιασιά του καλοκαιρινού παιχνιδιού.

Εν γένει, στην εποχή που ζούμε, οι ζωές των παιδιών είναι υπερφορτωμένες με ένα πολύ βαρύ πρόγραμμα. Οι ώρες παρακολούθησης των σχολικών μαθημάτων είναι πολλές και συνδυάζονται με αρκετές ώρες διάβασμα κατά τις απογευματινές και βραδινές ώρες. Πολλές φορές αυτές οι υποχρεώσεις συνδυάζονται με προπονήσεις σε αθλήματα ακόμη και με μαθήματα μουσικής (σ.σ. pentapostagma.gr – μετά το πέρας των πρωινών σχολικών μαθημάτων), με προπονήσεις εκμάθησης πολεμικών τεχνών, και πολύ συχνά στην ελληνική πραγματικότητα με μαθήματα ξένων γλωσσών (εξίσου συχνά με παραπάνω από μία ξένη γλώσσα).

Αρκετοί γονείς είναι πλέον αρκετά σκεπτικοί αναφορικά με το συγκεκριμένο μοντέλο ανατροφής των παιδιών τους. Η έκθεση των παιδιών σε μία πληθώρα εξωσχολικών δραστηριοτήτων πολύ συχνά αποβαίνει σε μεγαλύτερο κόστος από ότι σε οφέλη για την ίδια τη ζωή των παιδιών. Το παιχνίδι αποτελεί, δίχως αμφιβολία, το πιο σημαντικό πράγμα που πρέπει να κάνει ένα παιδί, και η απώλεια ωρών παιχνιδιού μπορεί να έχει αρνητικότατο αντίκτυπο για την παιδική ανάπτυξη.

Σε άρθρο του με τίτλο “Δώστε πίσω την παιδική ηλικία στα παιδιά” – “Give Childhood back to Children,”, ο νευρο-ψυχολόγος Peter Gray εξηγεί τους λόγους για τους οποίους το παιχνίδι αποτελεί ένα κρίσιμο στοιχείο της ζωής των παιδιών. Αποτελεί τον κορμό της εξάσκησης για την απόκτηση των δεξιοτήτων που θα χρειαστούν τελικώς ως ενήλικες, όπως τις ικανότητες δημιουργικής σκέψης, της ανεπτυγμένης και αποτελεσματικής ικανότητας κοινωνικοποίησης και συνεργασίας, την ικανότητα ελέγχου των ορμών τους και των συναισθημάτων τους.

Όταν τα παιδιά δεν μπορούν να αφιερώσουν παρά ελάχιστο χρόνο για παιχνίδι,

τα αποτελέσματα είναι εντονότατα αρνητικά.

Οι συναισθηματικές διαταραχές όπως η κατάθλιψη και το άγχος είναι πλέον 5 έως 8 φορές αυξημένη κατά την παιδική ηλικία από ότι κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του ’50. Έτερες ακαδημαϊκές αξιολογήσεις είχαν ως εύρημα ότι η δημιουργική σκέψη έχει μειωθεί δραστικά τα τελευταία 30 χρόνια.

Όλα τα συγκεκριμένα αποτελέσματα ακολουθούν το γεγονός της μείωσης του χρόνου που αφιερώνουν τα παιδιά στο ωφέλιμο παιχνίδι, γεγονός που δεν θα πρέπει να προξενεί έκπληξη έπειτα από τα δεδομένα που καταδεικνύουν τους σκοπούς και τα οφέλη του παιχνιδιού για τη συνολική πορεία της ζωής των παιδιών.

Πηγή: pentapostagma.gr

About Author



Ποια είναι η δική σου ερώτηση / σχόλιο;

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν κοινοποιείται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Επιτρέπονται τα εξής στοιχεία και ιδιότητες HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>